vrijdag 27 april 2012

Het leven wordt onbetaalbaar


Toen ik vier jaar geleden sprak over een te komen armoede in Nederland op mijn oude weblog, keken veel mensen vreemd op. Men kon het niet geloven. Nog altijd heb ik het idee dat veel mensen hun ogen sluiten voor de teruggang in de voorspoed, die Nederland jaren heeft genoten en een aanbreken van heel andere tijden. Dat de wederkomst ook tijden van honger zal inluiden is een minder geliefde boodschap. En toch ben in bang dat we aan de vooravond kunnen staan van de periode die de eindtijd wordt genoemd.
Een brood is nu al onbetaalbaar (ik betaal voor lekker brood zes euro de drie. Dat waren wel ruim dertien Hollandse guldentjes. Voor vijf euro stukje visafval wat onder de naam kibbeling wordt gesleten op de markt, is amper genoeg om je maag mee te vullen. Als je een gezin hebt met drie kinderen, ben je ongeveer twintig euro aan kibbeling kwijt om samen van te eten (is ruim veertig Hollandse guldentjes. Over de benzine wil ik niet eens praten, zo duur. Ben ik de enige die inziet dat het allemaal onbetaalbaar aan het worden is? Ben ik de enige die meent dat de banken de massa in de greep hebben omdat de schulden torenhoog zijn opgelopen? Ben ik de enige die beseft dat veel mensen naast een zondeschuld bij God een onaflosbare hypotheekschuld hebben bij de bank? Het getal van het beest is 666, en niemand kan meer kopen of verkopen zonder het teken van het beest...

3 opmerkingen:

  1. Nee, je bent niet de enige. Maar ja, het is zo. En wat betreft de eindtijd denkm ik dat je helemaal gelijk hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar is het allemaal nog niet duur genoeg, want de uitvreters in Den Haag doen er gewoon nog een schepje boven op.
    Zo min mogelijk werken en consumeren is het beste wat je kunt doen, dan gaat de heilige economie er vanzelf aan. En de EU verlaten, misschien dat dan iedereen weer aan leven toe komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo min mogelijk werken? Wel dat klinkt goed, haha. Het is allemaal een groot probleem aan het worden mensen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.