vrijdag 27 april 2012

Maak je geen zorgen


Nou ja, dat is de meest gangbare gedachte die christenen proberen te hanteren. Jezus zegt zelf ook dat door je zorgen te maken, je geen dag aan je leven kan toevoegen. Vertrouwen, daar komt het op aan!  Kijken naar de bloemen in het veld en naar de vogels in de lucht en beseffen dat God ook voor ons zal zorgen tijdens ons leven. En toch stonden er zes miljoen Joodse mensen, voor de gaskamers en stierven een gruwelijke dood. Zou die belofte voor hen niet geldig zijn? 
“Dat komt omdat ze de Messias hebben afgewezen” riep Jan de charismatische genezer eens vanaf zijn veilige podium in Leiderdorp. Hij stond op zijn kalfslederen schoenen en droeg zijn op maat gesneden Hugo Boss kostuum van fijn kamgaren. Denk jij nou heus dat jij het zoveel beter doet in je leven Meneer Zijlstra dan die ontelbare kinderen in lompen gekleed op blote voetjes aan moeders hand die even later sterven zouden? Ik begrijp dat je dit logje liever niet leest en vast wil houden aan de gedachte dat Jezus woorden jou en mij een veilige reis over deze aarde beloven. Ik meen dat niets minder waar is. Voordat jij nou ziek wordt, een partner hebt die ziek wordt of een kind. Voordat de dagen aanbreken in je leven waarvan je zegt: daarin heb ik geen plezier. Moeten je wel beseffen dat de beloften van de Here Jezus over vertrouwen ten diepste tot vervulling komen als Hij je draagt over de muur van dit tijdelijke leven heen. Schrik dus niet te veel als onheil je leven treft. God heeft je niet verlaten. Hij is met je, al de dagen van je voorbij glijdende leven. Niet naast je of achter je, maar onder je. Daar zijn Zijn eeuwige armen, ook al voel je er niets van. Wat zeg jij?

10 opmerkingen:

  1. Zorgen moet je doen, niet maken.

    Loesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens. Ik voel en zie helaas hetzelfde op betreffende podia..
    Wat deze man doet en vooral de manier waarop, klopt echt NIETS van. En hij is niet de enige. .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gekke is dat veel christenen plotseling bang zijn als iemand als een voorganger zulke blunders maakt. Bang een heilige te raken of zo. De bijbel is toch een heel duidelijke toetssteen om te zien of iemand werkelijk namens de Heer spreekt. Aan de vruchten....Ik heb ze in deze gemeente horen roepen dat het de Joden hun eigen schuld is dat ze vergast zijn. Hadden ze maar niet moeten roepen toen de Heer voor hen stond tegen Pilatus:"Zijn bloed komt over ons en onze kinderen." Je houdt het toch niet voor mogelijk wat mensen voor een soort geloof bezitten! Ik schaam me diep voor deze "christenen"....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit blogje raakt me diep.....en jij begrijpt wel waarom Peter. In de moeilijkste momenten van mijn leven heb ik mogen weten en ervaren dat de Heer naast me stond.....me droeg.....met me mee huilde. Nee, ik werd niet gespaard voor het verdriet, de angst en de wanhoop, maar Hij liep met me mee en droeg me.....
    Als Gods kinderen zijn wij echt niks meer dan andere mensen. Het is enkel genade dat wij de hand van de Heer hebben mogen grijpen....
    Ik heb een paar logjes geleden ook al gezegd dat wij ALLEMAAL zondaars zijn, ja ook Jan Zijlstra. Grote kul om te beweren dat je meer bent dan een ander omdat je de Heer zou kennen. Ik schaam me vaak diep voor bepaalde broeders of zusters.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vraag komt dan ook op of we wel met broeders te maken hebben? Als de liefde ontbreekt en je zulke dingen uit je mond laat vallen, wat leeft er dan in je hart?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie de Liefde niet heeft, is niets.. Een schellend metaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vraag me dat ook ernstig af Peter....
    Afgelopen week weer geconfronteerd met een uitspraak van een bepaalde zuster, die dingen beweerde waar mijn nekharen van overeind gaan staan.... Vaak vraag ik me ook af waarom de Heer me 'antennes' heeft gegeven wat betreft het onderscheiden van bepaalde zaken.....ook het onderscheiden van geesten..... Ik ben er niet blij mee, maar realiseer me wel dat als ik God wil gehoorzamen, ik hier iets mee moet doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes Jose het zal niet altijd eenvoudig zijn en evenvaak wordt het je niet in liefde afgenomen als je de vinger op een pijnlijke plaats legt. Ze noemen je zo een harrewarder...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een emotioneel stuk heb je geschreven Peter. Ik ben het met Jose (mams) helemaal eens. De armen van onze Here Jezus zijn nooit te kort. Maar vooral als er verdriet of leed is, is Hij er volledig bij. Juist dan voel en ervaar je hoe je werkelijk gedragen wordt. En de afschuwelijke uitspraak van dhr. Zijlstra, komt over alsof hij God zelf is. Zo'n leer is mijnsinzien heel gevaarlijk. En zoveel mensen in kampen, gaskamers, en andere afschuwelijke praktijken, zowel toen, en wat er werelwijd gebeurd, is satans werk, en niets anders. En hoeveel mensen nemen zo'n leugen voor waar aan? Griezelig vind ik dat. Het leven met de Here Jezus gaat gepaard met rust, blijdschap maar ook met stormen, pijn, leed en bespotting, want Hij heeft zoveel iets beter met ons voor. Hij houd vast.
    En ik wens Jose (mams) veel sterkte en kracht in de Here Jezus toe, en haar man, en met onderscheiding van geesten, helpt de Here Jezus mee, Hij geeft de goede woorden in je hart.
    Gods Kracht en liefde door Jezus Heen voor ieder, en lieve groet van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.