donderdag 15 maart 2012

Wat is normaal?

“Alles wat in de meerderheid is, dat is normaal.” Nou ja, die kreet lanceerde een collega op het werk. “Als iedereen homoseksueel is, dan is dat normaal, simpel zat.” Voegde hij er nog aan toe. Mijn tegenwoord dat als iedereen homoseksueel was, de mensheid in één generatie tot nul gereduceerd was, bracht hem even van zijn stuk. Wat is eigenlijk normaal? Een vraag die je heel voorzichtig moet stellen of misschien zelfs beter helemaal niet, want we leven in een tijd dat bijna alles normaal gevonden moet worden. Zonder nu direct weer naar de lesbische of homoseksuele medemens te wijzen, want daar wensen wij ons niet schuldig aan te maken, moet mij wel van het hart dat ik zo bang ben dat wat de hedendaagse mens als normaal wenst te beschouwen, in de ogen van de Schepper toch ietwat anders ligt. Abortus, vrije seks, vrijheid van meningsuiting, het homohuwelijk, vloeken in het openbaar, gepruts met stamcellen en donorzaad, de lijst is ellenlang en het is allemaal toegestaan. Pis je tegen een boom, dan krijg je een prent, vervloek je de Schepper van die boom, dan heet dat vrijheid van meningsuiting. Dat is toch wel iets waarvan bij mij de alarmbellen gaan rinkelen. Waarbij rinkelen de alarmbellen bij jullie eigenlijk?

17 opmerkingen:

  1. Tsja, wat de meerderheid normaal vindt wordt tot norm verheven... en dat verandert dus jaarlijks, zoniet maandelijks. Belachelijk natuurlijk! Het gaat er niet om wat normaal is, het gaat er om wat waarheid is. en dat vernadert gelukkig nooit!
    Goeie post Peter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verandert... vernadert bestaat naar mijn weten niet in de NL taal

      Verwijderen
    2. Oh dat zie ik niet eens, ik maak zelf zoveel fouten daar leest men maar doorheen hoor, haha. Alhoewel ik vernadert een mooi woord vind. Heeft iets van toe naderen in zich. Vernadert tot God en Hij zal tot u vernaderen. Nee ik wil het woord graag toevoegen aan de Nederlandse taal want er zit bij vernadering meer in dan je zou denken...

      Verwijderen
  2. "Pis je tegen een boom, dan krijg je een prent, vervloek je de Schepper van die boom, dan heet dat vrijheid van meningsuiting": Illustrerend voor deze maatschappij, of beter gezegd deze overheid. Waar ik niet goed van wordt zijn falende hoge positie-bekleders die tònnen meekrijgen. Soms zelfs levenslang, omdat ze dus gefaald hebben.. En dat terwijl Henk MS en Ingrid Fibromyalgie er hard 100 euro per maand bij zou moeten hebben maar nog meer moeten inleveren.. Voor alles geldt: het abnormale is het nieuwe normaal.
    Maar niet voor God.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Hans ik ga volkomen met je mee in deze het zijn weer de mensen aan de top die gespekt worden en jan met de pet, ach, die moet de broekriem aanhalen. Ik ben er voor hoor dat bezuinigen want het werd ook een beetje te dol, maar dan wel gelijk op en niet zoals het altijd gaat dan de mens onderaan de ladder nog een klap op zijn kop toe krijg, want een ding, ze trappen altijd naar beneden en nooit omhoog...

      Verwijderen
  3. Haha, mijn reactie was sneller dan dat jouw blog was geplaatst geloof ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nu het toppunt jij bent gewoon een profeet. Haha, je wist al wat ik nu weer op mijn hart had en hup, daar gaf je het antwoord al. Haha....

      Verwijderen
    2. Ik zat op je schrijverij te wachten ja :) Ongeduldig als ik ben...

      Verwijderen
  4. Ja drukke dag vandag Marja veel werk verzet maar lekker gevoel nu, je kent dat vast wel. Leuke foto van je op "feestboek". Morgen hoop ik nog een beetje zon, de voliere schoonmaken en een nieuwe vloer er in maken (muizenplaag). Verders over een week of zes de eerste foto excursie met een groepje mensen de polder in om de uitsluipers (libellen die van een watertor naar een libel formeren) op de foto te zetten. Ha lekker voorjaar. Jij nog plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik keek vandaag op je andere blog, zag daar die slangen.... hhhmmm, libellen lijkt me leuker :)
      Ik ben vandaag wel een stukje over de dijk wezen kuieren, heerlijk zo langs het water, en de vogels waren zo druk! Morgen werken... als tollenaar ja.

      Verwijderen
  5. Vandaag viel me weer op hoeveel mensen hetzelfde erbij lopen. Spijkerbroek, gympen en zwart jack. Ging met een vriendin winkelen en zij is nogal Esprit fan. Allemaal de zelfde types in die winkel. Ik vond het wel grappig. Broek lange laarzen eroverheen en lang haar. Misschien bang om op te vallen;))? Ik vind dat dus ronduit saai, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeg dat de mens is een eenheidsworst en weinigen zijn er origineel. Wat een ander draagt is de lijn waarlangs velen gaan. Ben je in een Pinkstergemeente waar iedereen zijn handen in de lucht steekt, dan voel jij je ongemakkelijk omdat je anders doet en je handen laag houdt. Dus steek je ze ook maar omhoog. In de gevestigde orde waar niemand zijn handen in de lucht steekt tijdens het bidden doe je ze ook maar omlaag omdat je anders weer afwijkt van het "normale". Ergens zijn we best wel een beetje saaie meelopers vaak...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was gisteren in de Beekse Bergen, en daar is van saaiheid geen sprake. God moet wel enorm veel plezier hebben gehad bij de schepping;)

      Verwijderen
  7. Normaal bestaat niet, wat voor de één normaal is, is voor de ander abnormaal. Ik vind alles best, als mensen maar uit mijn buurt blijven en geen zooi achterlaten. Daar gaan de haren bij mij van overeind staan, als iemand zomaar zijn afval langs de weg flikkert. Overal ligt zooi tegenwoordig en het wordt steeds erger.
    Hoe mensen zich kleden zal me een zorg zijn, ze doen maar. Zelf loop ik al vanaf mijn tiende in spijkerbroek en ruithemd, af en toe een trui, maar dan zijn we wel uitgevarieerd. Sinds mijn zestiende heb ik een baard, en mijn haar is door de jaren heen van ver over mijn schouders tot gemillimeterd geweest. En of het op dat moment mode was maakte mij geen bal uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het grappige is dat in de schepping een soort beveiliging is geschapen die we terug zien in bijvoorbeeld een uitglijder van de natuur. Een paard dat een nummertje maakt met een ezel kan een muildier krijgen of een muilezel maar ze zijn steriel. Er kunnen geen nakomelingen meer van komen. Los van de gedachte dat veel mensen een kruising zijn tussen een muilezel en een muzelman. Sorry liet me even gaan. Een boer (las ik laats) is een tussenvorm tussen een mens en een koe. De evolutie staat niet stil, als je daar aan geloven wilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De reacties op dit blogberichtje zijn net zo leuk om te lezen dan het bericht. En ja, die alarmbellen, er zijn er zoveel....waar zal ik beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja Wendy het is een echte christelijke soap hier maar wel erg leuk ook. We moeten ook een beetje lachen af en toe, zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.