vrijdag 30 maart 2012

Sms God


Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat jongeren zo vastgeplakt zitten aan de moderne media, dat ze zelfs op feestjes, verjaardagen, visites etc, nog met die handige alles kunnende telefoontjes zitten te surfen en vraag me wel eens af of ze nog wel op de normale wijze kunnen communiceren? Maar stuf ook de volwassenen niet uit die in jouw huiskamer een mobiel leutergesprek beginnen met die en gene over niets. Dan denk ik: wat onbeschoft eigenlijk! Je zit net in een fijn gesprek en hup, de telefoon breekt het kapot en als het nou nog belangrijke zaken waren waarover het gaat! Maar neen, leuterpraat. Echt, als er een goedkoop apparaatje bestond waardoor er in mijn huis niet meer gebeld kon worden, installeerde ik het per direct. En kom nou aub niet aan met die smoes dat het zo nodig is want je kinderen kunnen wel onder de tram liggen.Wat een slap excuus! En wat te denken van mensen die hardop lopen te bellen op straat? Vroeger werd je opgeborgen als je zoiets deed want dan zat er een schroefje los in je bovenkamer. Maar in onze moderne tijd is het normaal. Je wandelt lekker in de stilte van de natuur en ja hoor, daar komt weer zo’n schreeuwlelijk aan die je al op 400 meter hoort kletsten. Het gekke is dat mij te midden van al deze vormen van contact steeds het gevoel overvalt dat echt contact ver te zoeken is en bovenal borrelt de vraag omhoog of we niet een sms nummer moeten hebben waar mensen gebeden heen naar omhoog kunnen sturen?

7 opmerkingen:

  1. Ik kan me er ook wild aan ergeren Peter. Het geleuter in de supermarkt 'of er nou broccoli of ijsbergsla meegenomen moet worden en o ja, de vanillevla is in de aanbieding, moet ik die ook meenemen?' Dan denk ik: bespreek dat eerst thuis voor je boodschappen gaat doen! En volgens mij krijgt er een hele generatie rsi door al dat getoets op die mobieltjes en ook nog een flink aantal tennis/telefoonellebogen door de hele dag met je arm in een stand te lopen telefoneren...... De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook een mobieltje heb. Ik heb hem altijd bij me voor het geval dat er iets gebeurd met Rob als ie op pad is met de scootmobiel of als ik weg ben en hij alleen thuis is. Maar als ik op bezoek ben of in de kerk zit, gaat dat ding op stil! Ik wil niet de hele dag gestoord worden.......Gestoord word je toch wel van die dingen hahahaa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me mateloos ergeren aan dat gesurf en gebel. Ik kan me ook niet voorstellen dat het makkelijk is zo'n klein schermpje waarop je moet werken, maar ja je doet niet meer mee, als je geen mobiel internet hebt.
    Zelf heb ik sinds ik ziek ben wel altijd een mobieltje op zak, maar dat is een apparaatje van 20 euro met een beltegoed van een tientje.
    En de enige die mijn nummer hebben zijn mijn vrouw, mijn broer en de internist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lees : Engelenbeeld met gsm,op de sint Janskathedraal(google)Hij bestaat, ja echt;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig ik dacht even dat het aan mij lag... Een mobieltje is zeker handig en op zich niets mis mee. Het kan zelfs een uitkomst zijn en bijna noodzakelijk.

    Engelenbeeld met gsm op de Sintjanskerk? Ehh, daar moet ik zo eens even op googlen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Engelenbeeld met gsm op Sint-Janskathedraal. – In het Nederlandse Den Bosch krijgt de Sint Janskathedraal een engelenbeeld met een gsm toestel in de hand aan de gevel. Volgende maand zal het beeld worden geplaatst.

    Beeldhouwer Ton Mooy maakte voor de restauratie van de kathedraal een serie engelenbeelden. Met het laatste beeld wilde hij graag een grap uithalen.Aldus Mooy wordt het gsm toestel voorzien van maar één knop, wat staat voor een directe verbinding met God. Zelf het engelenbeeld met gsm gaan bewonderen? Maak er dan een leuke korte stedentrip Den Bosch van, en ga naar hotelspecials.be voor de goedkoopste hotelovernachtingen in luxueze hotels.

    Even voor de duidelijkheid, deze meneer Mooy is geen familie, haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm..ik dacht het even, jij zou het verzonnen kunnen hebben. Ik denk dat we beduidend minder mensen met hun mobieltje zien bellen als we alleen maar kunnen praten met God. Stel je voor ...op straat je zonder belijden. Als eerste zou ik dan belijden dat ik ook te vaak sms;(

      Verwijderen
  6. Je hebt helemaal gelijk Peter. Ik erger me er ook aan. Toch vrees ik dat we er niet zoveel aan kunnen doen. Je kunt je eigen kinderen of mensen waarmee je samenleeft erop wijzen maar verder niet. We moeten er mee leren omgaan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.