woensdag 7 maart 2012

Mijn belevenissen in het AZU


Astrid (lang en ben ik bang voor) Carla weelderig en blond) zuster Anna met het ananasje, Jolanda met paardenstaart, Netty met ballonkuiten en broeder Kees (met harige armen)

Ik besloot een dagboek bij te gaan houden vanaf het ogenblik dat ik in het AZU was opgenomen en probeerde zo goed en kwaad als het mogelijk was een redelijk beeld te schetsen van het reilen en zeilen aldaar. Ik wens u veel leesplezier op deze ontdekkingstocht door de medische fabriek welke ziekenhuizen in mijn beleving nu eenmaal vormen. (volkomen berustende op waarheid) Ik moet dit boek toch eens zien uit te geven. 

0.900 uur
Toen ik arriveerde op zaal en een bed kreeg bij het raam, was er op een oude man die met open mond lag te slapen na, niemand op zaal. Zijn kunsttanden lachten me vrolijk toe vanaf het nachtkastje. Ik ben niet zo’n man die zich direct in een pyjama hijst en ik besloot dus om nog even een dagje in mijn burgerkleding rond te blijven stappen. De opname zou ongeveer drie weken duren en men zou in die tijd een redelijk beeld hebben of ze middels een operatie een verbetering in mijn hevige maagklachten konden bewerkstelligen.
De zuster die me inschreef droeg volgens het naamplaatje op haar weelderige boezem, de naam “Carla”. Ze  was uiterst zakelijk en naar mijn beleving een beetje streng. Terwijl ze me inschreef ontwaakte mijn “kamergenoot” en rekte zich eens flink uit. Meteen liet hij een enorme wind en verontschuldigde zich direct gevolgd door nog een hardere wind. Lekker begin dacht ik. Carla vertrok met haar gegevens en keek alsof ze de geluiden van mijn kamergenoot niet had gehoord. 

4 opmerkingen:

  1. Nou , ik ben benieuwd naar je vervolg, hoor.
    Ik denk dat een boek in deze stijl geschreven goed verkoopbaar is. Benieuwd welke Carla's, Bertha's etc. er nog meer voorkomen in je belevenissen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, ikzelf mag dit soort boeken wel en heb er een aantal die op dit verhaal gelijken. Alles is volkomen waar wat ik hier zal neerschrijven en ik denk dat men er verbaast over kan zijn wat ik meemaakte zeker als het om de dames ging (droom er nog wel eens van...)Haha. Het boekje bestaat al uit 100 pagina's dus....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Binnenkort weer corrigeerwerk te doen Peter? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Jose je weet dat ik zeer gemakkelijk schrijf en zonder probleem dagelijks mijn logjes pers, maar wat de Nederlandse taal betreft gewoon te lui ben om er echt werk van te maken. Fijn dat jij in ieder geval ook weer door al die letters heen wil gaan om er in ieder geval normaal Nederlands van te maken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.