vrijdag 9 maart 2012

Mijn belevenissen in het AZU (deel 3)


Defilee daarentegen at gulzig als een uitgehongerde beer alles op onderwijl nog verhalen opreutelend over zijn tijd als leraar Duits. Echt een man om hoofdpijn van te krijgen.
Vond het wel fijn om te zien dat hij voor zijn eten bad dat maakte het voor mij ook gemakkelijker om mijn handen te vouwen. Of ben ik de enige christen die daar soms mee kampt?

13.00 uur
Ik besloot het ziekenhuis eerst een beetje te verkennen. Op de gang linksaf richting de lift stuitte ik op een jongeman die in een stoel de bijbel zat te lezen. Ik groette hem en liep door. Iemand die geestelijk zit te eten moet je niet storen vind ik. Na verschillende trappen af en op te zijn gelopen kwam ik een restaurant tegen en een soort winkeltje waar ze koffie, thee etc verkochten. Ik nam een softijsje en wandelde verder door het grote ziekenhuis in Nieuwegein.  Na een half uur zoeken naar waar die verdraaide afdeling van mij nu toch ook weer was, vond ik het en ik voelde me alsof ik de avondvierdaagse gelopen had. Was een gebouw! Hier verdwaal je dus echt in! Alles lijkt op elkaar en alle afdelingen zijn krek eender! Het bed naast me op de mannenzaal was inmiddels ook bezet met een nogal lange oude man met werkelijk enorme lange tanden. Hij stelde zich onmiddellijk voor als meneer Welgraven. Ik raakte in gesprek met deze gemoedelijke oude baas die darmkanker had en dat verklaarde ook waarom hij zo mager was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.