maandag 19 maart 2012

Geachte oudsten


Omdat u zich niet aan de afspraak hebt gehouden,dwz om acht uur hier een officieel oudstenbezoek af te leggen, waarvoor wij de koffie bruin hadden en de gevulde koeken goudbruin gebakken, zijn we om halfnegen maar gaan wandelen want we vonden het zo zonde van onze avond om nog langer onze tijd te verdoen met wachten. Fijn dat wij na drie jaar u in dit eerste echte huisbezoek bijna mochten ontvangen. Laten we afspreken dat u het over drie jaar nog eens probeert en dat het u dan wel lukt om u aan de afspraak te houden of in ieder geval even afbelt als er iets is tussengekomen. Geen nood, ook aanstaande zondag zullen wij u met respect behandelen als u met de fluwelen zak langskomt. Misschien doen we er zelfs wel een gevulde koek in die dan wel oudbakken, maar toch nog altijd minder bruin is dan u ze bakt.

14 opmerkingen:

  1. Haaa lekkere koeken. Ik wil ook wel even een oudsten bezoekje afleggen;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaaaa die Peter, ik lach me tranen!!! Is dat echt gebeurd gisteravond?? Hahahahaaa wat een giller!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja lekker bezig die jongens, ik bedoel flik dat eens bij een zakelijke afspraak of bij de voorganger om acht uur afspreken en er om halfnegen niet zijn. "We komen hoor, om acht uur klok." Ik zeg tegen Paula:"kom op we gaan een stukkie wandelen, laten ze zelf maar een half uur wachten dan." Dus wij heerlijk aan de wandel, want tijd is rekbaar en gelijke monniken gelijke kappen dus hup. De koeken heb ik zelf met smaak opgegeten. BURP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me over tijd en zo niet zo druk maken.

    Wat betreft gevulde koeken in de collectezak; ik deed er ooit knopen in. Als kind dan. gewoon omdat ik alleen maar knopen vond in mijn jaszak. En geen geld. En ik logeerde ergens en durfde niks te vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak me over tijd ook nooit druk enkel ben ik wel ergens op tijd als ik afspreek want dat heeft niet met druk maken te maken, maar met het je houden aan je woord.

    Zelf bij God is er een tijd om te komen en niet te laten wachten. Wie meent alle tijd te hebben, kan erg bedrogen uit komen als de tijd van genade om is en Jezus “niet thuis” vinden..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, dat heb jij dan weer, waarschijnlijk waren ze het vergeten. Stom natuurlijk, maar ik wil niet beweren dat mij dat nooit is overkomen. Ik heb wel het geluk dat ik geen ouderling ben natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja kan iedereen overkomen, wij hebben wel eens een heel etentje vergeten. Dom natuurlijk. Maar vier dagen ervoor opbellen, met nadruk zeggen dat je om acht uur zal komen (vanwege mijn operatieve verleden ga ik zelden later dan 21.30 naar bed) en dan na een gesprek van 5 minuten waarin ik het uitleg de hele handel vergeten, lijkt me heeeeel bijzonder. Maar, wie weet hebben wij heeeeel bijzondere mensen in de gemeente. De gave van vergeetachtigheid misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, dat vergeten etentje... Hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Of eters die als straf veel te laat komen, dat kan ook. Vreselijk zijn die christenen toch...Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vorig jaar Pasen vond ik tijdens het tellen van de collecte verschillende paaseieren tussen het geld.

    Even nagevraagd. Het bleek voor de tellers te zijn van mensen die ons aardig vonden. Maar ja, mag je wel uit de collecte bak eten? Is dat niet een soort van stelen?

    Het is wel te hopen dat ze dit niet lezen, anders doen ze er misschien bruingebakken gevulde koeken in. Is de collecte schaal meteen vol. Kan er geen geld meer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig eieren in de collectezak dat geeft een bende de breken en de smurrie loopt langs de armen van de collectanten. Ik denk dat ik zondag bij de bewuste oudste ook maar een eitje tik. Op het koppetje mag denk ik ook wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Peter kijk maar uit dat je niet met een boos hart in gebed gaat. De gevolgen kunnen een flink schuldgevoel opleveren. Ik kende een broeder... (kik op de link en zie commentaar).

    Aangezien ik de collecte bakjes aanneem tijdens de dienst is het de bedoeling dat ik een zegen vraag voor de giften. Dat was toen best een beetje moeilijk, met eieren in de schalen. Ha, ha.

    Trouwens de eieren waren van chocolade. En we hebben ze lekker opgegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het probleem is dat we juist hoopten met de oudsten in gebed te gaan, dat wordt dan lastig als ze niet komen. En boos bidden ach Adriaan, als ik me daar nu nog schuldig aan zou maken, dan zou ik diep te betreuren zijn. Maar bedankt voor je tip, ik kan met over zulke zaken niet druk maken maar net als jij, ben ik wel altijd op zoek naar bijzondere momenten voor het weblog. Dit was er eentje.
    Wie zonder zonde is werpe de eerste steen....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oudsten kwamen 4 weken te laat. Ehh, over je niet druk maken om tijd en afspraak gesproken....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.