vrijdag 30 maart 2012

Een keldertje in de hemel

Ben jij ook zo’n geestelijk christen die alles weet en wandelt met Hem in het volle licht? Lees dit dan maar niet, je kan je er aan stoten. Als ik voor mijzelf mag spreken dan behoor ik tot de groep falende christenen. Ik kan geen bergen verzetten en struikel nog over een molshoop. Ik kan geen zieken genezen en wonderen doen. Ik ben nog zo ongeestelijk dat ik me een beetje ergeren kan als ik zie dat de buren stiekem hun vuilniszakken bij ons in de vuilcontainer proppen. Het spijt me maar misschien had je me hoger ingeschat en val ik nu van een voetstuk. Dat moet dan maar. Soms heb ik een geestelijke oprisping en maak ik een goede zet en heb lief, maar altijd als ik dan goed kijk zie ik weer de hand van de Meester die dat eigenlijk deed in mij. Even later lig ik weer op mijn snufferd met het boek:”hoe u geestelijk kunt leven”, onder mijn arm. Ik neem me elke dag voor om het nu toch echt helemaal goed te doen, maar altijd weer als ik in bed lig en de dag overzie, dan weet ik opnieuw gefaald te hebben. Ik hoop dat God ergens een klein keldertje voor mij heeft in de hemel want ik besef dat ik het gewoon niet halen kan. Ik zal naar de christenen wuiven die wel de toppen van het geestelijk leven op aarde konden bewandelen en hun hemelse huis opschilderen, als ik maar in de hemel mag zijn bij Jezus. Ik hoop op jullie en bovenal op Zijn begrip want ik heb zeer kleine kracht…

7 opmerkingen:

  1. Zoooo herkenbaar Peter! Ik loop geestelijk altijd te wankelen en het enige waar ik me aan vasthoud is: ik ben gered door GENADE, er zit niks van mezelf bij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begrip geestelijk wordt verschillend over gedacht. Als ik je blog lees is het of ik de psalmen lees en je geestelijke houding is volgens mij prima, je verwacht het van Hem en niet van jezelf. Als ik naar mezelf kijk faal ik altijd, maar als ik hoor wat hij over me zegt, word ik ontspannen. Hij heeft een hoge prijs betaald en dat maakt mij klein en blij;)en daar stel ik mijn vertrouwen op en jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig mogen we elkaar, zoals al aangegeven wordt door jullie, in Christus bezien. Ik heb hier heel veel boeken liggen van mensen die grote overwinnaars zijn in het geestelijk leven. Ze doen wonderen, verzetten bergen en blinken uit in alles waar zelfs de Heer een puntje aan lijkt te kunnen zuigen. Gek dat zelfs Pauls zegt:"ik ellendig mens, wie zal mij verlossen want als ik het goede wil doen, dan is het kwade nabij.
    Daar hebben dergelijke geweldenaars in het geloof blijkbaar geen last van. Het mag vreemd klinken maar de kloof groeit met de jaren tussen mij en die eerste "geestelijke" boeken. Wie ze hebben wil die mag ze komen halen. Tante Corrie ten Boom staat nog wel als een rots in de branding samen met de Majoor Bosshardt en die spraken niet eens in nieuwe tongen.... Ehhh....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "als ik maar in de hemel mag zijn bij Jezus" danst bij mij uit het beeldscherm.. Daar gaat het om!! niets anders. De overwinningen uit de ultra pinkerbeweging, ik heb er helemaal niets mee. Gods Genade en ook zijn onvoorwaardelijke Liefde voor ons hangt niet af van wat wìj doen en presteren. God houdt in iedere situatie van ons. Een zondige natuur houden wij tot aan onze dood, omdat we mensen zijn.. En God weet dat! vandaar zijn Genade.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me helemaal aan bij de vorige sprekers. Het is enkel genade en Gods onvoorwaardelijke liefde. Uit onszelf kunnen we niets en zijn we zwak. Paulus zei het al:'Wat ik wil doe ik niet en wat ik niet moet doen, doe ik wel'.
    Er bestaan dus eigenlijk helemaal geen 'grote geestelijke mensen'. We zijn allemaal van vlees en bloed met onze eigenaardigheden, fouten en tekortkomingen. Wat heerlijk te weten dat God ondanks dat alles van ons houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt nog druk in die kelder van mij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh heerlijk hoe herkenbaar. Wat is het adres van die kelder? Meld ik me bij deze vast aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.