vrijdag 16 maart 2012

De twee tuinen


In het begin was er een tuin vol leven.Er stonden allerhande bomen die hun vrucht gaven op hun tijd.
Het leven regeerde in deze tuin.
Middenin deze tuin stond de levende boom van kennis van goed en kwaad.
Door van de vrucht van deze boom te eten werd de mens een sterfelijk wezen en kwam er scheiding tussen de mens en God.

Duizenden jaren later zien we opnieuw een tuin.
Ditmaal een tuin waar de dood regeerde.
In het midden van deze dorre tuin zien we opnieuw een boom (kruis).
Geen levende maar een dode boom.
En aan die boom hing opnieuw een vrucht (de Here Jezus).
Door van deze vrucht te eten (wie Mijn bloed drinkt en Mijn vlees eet) wordt de scheiding tussen God en de mens opgeheven.

Ooit schreef ik dit stukje omdat er plotseling licht viel op de twee  "tuinen"  in de bijbel.

Als je de bijbel leest, ontdek je iedere keer weer opnieuw hoe ontzettend knap God Zijn woord geschreven heeft. De levenslessen zijn dermate diep en overweldigend dat je je iedere keer weer verbaast.
Er zijn ontzettend veel boeken door de mensen gemaakt, doch er is maar één boek dat máákt mensen. Dat is het woord van God.

1 opmerking:

  1. Mooi en duidelijk in beeld gebracht over de twee tuinen! En vwb de Bijbel ben ik het helemaal met je eens en kan ik alleen maar zeggen; Amen!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.