woensdag 22 februari 2012

The tune

Net een boekje uit van een meisje die de strijd tegen de leukemie moest verliezen. Hetgeen mij het meeste aansprak in dit aan te bevelen werkje was dat je dwars door alles heen haar onbeantwoord zijnde vraag: “waarom ben ik op aarde” proefde. Helaas beleef deze onbeantwoord en dat deed mij verdriet. Was niemand om haar heen op de hoogte van de Here Jezus en Zijn verlossend werk? Je treft het maar zo zeldzaam dat mensen nog openstaan voor die ene belangrijke vraag die alle andere vragen overtreft. De vraag wat het doel van het leven is, wordt enkel in Hem gevonden vind ik. Ik bedoel maar te zeggen dat als we gaan graven naar wat de waarheid is, we in de aarde al de botten van de zogenaamde heiligen uit al de wereldreligie terugvinden maar één graf is leeg omdat Hij opstond. Veel mensen zeggen dat Hij nu in de hemel is en dat is waar maar toch heb ik het idee dat de bijbel ons ook laat zien dat Hij nog altijd hier is in ons christenen. Maar wie wil Zijn boodschap van liefde nog horen? Niemand verwoordde het beter dan Larry norman in dit nummer vind ik. Hoe zijn jullie ervaringen met de honger van mensen naar de waarheid?

3 opmerkingen:

  1. Ah, Larry Norman, een oude bekende :)
    De honger? Die zal er heus wel zien, maar ik zie er weinig van. Te druk allemaal met van alles en nog wat...
    Gelukkig had de Heer geduld met mij, dus ik bid dat Hij dat ook heeft met de rest van mijn familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peet ik kom je een goede dienst toewensen. Blijf zelf in bed beetje griep weet je. In ieder geval zal ik de muziek van Larry weer eens voor de dag halen. Misschien helpt het me van het virusje af te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is lastig Jack ik wens je beterschap toe. De dienst was top vanmorgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.