dinsdag 14 februari 2012

Mag ik u wat vragen?


Man met stem als vogeltje: "Goedemiddag meneer u spreekt met Jan van Zwienen van de consumentenvereniging, spreek ik met meneer de Mooij?”
Ik: “Wie zegt u dat u bent en wat wilt u van mij?"
Man:”hoezo."
Ik: "Nou u belt mij toch ondanks ik in het "bel mij niet register" sta.”
Man:”Oh dan gaan we dat snel noteren.”
Ik: "Graag maar mag ik even uw gegevens nu noteren?”
Man: "Waarom dan?”
Ik: "Om even door te geven dat u zich niet aan de regels houdt.”
Man hoorbaar zenuwachtig:”Maar meneer ik geef u mijn naam niet opnieuw.”
Ik: "En toch wil ik even uw gegevens noteren!”
Man:”Ik geef u mijn gegevens niet.”
Ik:”dit is een automatische bandopname van de internet Recherche, u wordt binnenkort door ons opgeroepen om uw zaak te verdedigen en er zullen een paar vragen aan u gesteld worden.”
Man:”klik, tuut, tuut, tuut”.
Ik: Hahahaha.
En toch scheelt het dat bel me niet register want ze bellen mij zelden meer. Wat is jullie ervaring met gezeur aan de telefoon ondanks je ook misschien in het bel me niet register staat?

5 opmerkingen:

  1. Ik word niet meer zoveel gebeld dankzij het register. Soms nog wel. Misschien zal ik hetzelfde gesprekje moeten houden als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah ik word er echt zat van dat gekwetter in mijn oor of dat bellen aan de deur. Als ik wat nodig heb, bel ik zelf wel, denk ik dan.
    Ik snap ook niet dat mensen dit soort banen hebben. Er moet toch wel een beetje een plaat voor je kop houding in je zitten om dit werk te doen en dat siert je niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat 'bel me niet register' werkt voor ons prima, wij worden nauwelijks nog gebeld. Aan het 'bel niet aan' sticker zijn de collectanten nog niet gewend, maar dat komt nog wel. Vanavond hebben we een collectant gewoon aan de deur laten staan, moeten ze maar leren lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Gerrit ik krijg er de nik van. Maar goed, ik zal er misschien van af zijn tzt. Daarnet nog een collecte aan de deur en bellen en drammen en ik heb nog wel een grote sticker aan de deur dat wij enkel aan onze eigen goede doelen geven. Je hebt ook een plaat voor je hoofd als je dan toch aan staat te bellen. Ik bel bij hun toch ook niet aan de deur voor doelen waar ik achter sta. Sorry maar ik doe niet meer open als er weer een staat te rammelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons is het veel beter geworden sinds het bel me niet register, maar zo nu en dan gaat er nog iemand de fout in. Ik heb dan een zelfde soort gesprekje als wat jij hier omschrijft. Maar ik ben het ook wel goed zat hoor...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.