woensdag 8 februari 2012

De rust

Ken je het gevoel van ergens volkomen rust in te hebben? Mij overkomt het niet vaak maar soms weet je gewoon dat de Heer je ergens op wijst. Om te doen of misschien om te laten. Een stap te maken in het leven, misschien wel op het gebied van een relatie om die aan te knopen of juist af te kappen. De rust die je ervaart in dat steeds weer opborrelende gevoel van zekerheid dat Hij met je is in een bepaalde kwestie is iets waar je eigenlijk te weinig over hoort preken. Het is iets wat de ongelovigen in ieder geval missen. Die innerlijke overtuiging die komt van Gods Geest dat je keuze de juiste is geweest is mij met de jaren steeds kostbaarder gaan worden omdat de rust die uitgaat van deze stille stem van God in je binnenste alles overstemmen kan aan onrust die van buiten tot je komt. Herkenbaar of praat ik nu over iets dat je denkt: waar heeft hij het nu over?

4 opmerkingen:

  1. Die rust ken ik ook, en dan ben ik nog wel een twijfelaar. Maar ik heb soms het idee dat ik op moeilijke momenten gestuurd wordt. Ik raak ook nooit in paniek, maar weet precies wat ik moet doen of wat ik moet zeggen. Dat heb ik al van mijn kindertijd af. Ik ben ook helemaal niet van het paranormale of spirituele, dat vind ik echt bullshit. Maar op de één of andere manier heb ik soms het idee dat ik de goede kant op gestuurd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die rust herken ik ook. Het overkomt mij niet vaak, maar het zijn gouden momenten.
    Op momenten van moeilijke beslissingen, maar ook heb ik gehad op momenten dat ik door een situatie in paniek dreigde te raken en mijn steun bij God zocht, ik het gevoel kreeg bij de hand genomen te worden en mij een zetje in de juiste richting te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet waar je het over hebt maar soms denk ik wel eens dat die rust schijn is. Wil niet geestelijker overkomen dan ik ben, maar zeg het gewoon eerlijk. Sommige mensen menen overal Gods hand in te ervaren maar is het niet vaak zo dat wat men wil zien, men dat ook ziet? Toch moet ik bekennen dat deze rust mij niet vreemd is en heel vaak lijkt het toch iets te zeggen. Maar wil niet zweverig overkomen dus ik ben er voorzichtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik loop al de hele week alles hollend te doen..dus die rust zou alleen al prettig zijn. Vanmorgen eerst voor mn werk een bijbelgedeelte gelezen en overdacht, en dan merk ik de hele dag rust van binnen, omdat ik met mn Vader gesproken heb voor aan de slag te gaan. En op tijd naar bed;), maar ja met al dat leesvoer in huis...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.