donderdag 2 februari 2012

Christen en het milieu


Ik las dat een kind tijdens zijn leven aanspraak maakt op:tonnen aardappelen,een dozijn auto’s, een tankwagen benzine,een riolering waar hij enkel al zo'n 40.000 liter urine in laat lopen, 2000 tot 5000 wegwerpluiers gebruikt, jaarlijks 550 kilo huisvuil en dan heb ik het nog niet eens over de 547500 methaan houdende winden die hij tijdens zijn leven kwijt moet aan het zwerk. Om kort te gaan, als je geen kinderen krijgt (zoals wij) kan je met opgeheven hoofd de zogenaamde milieuactivisten recht in het gelaat zien en daarna ook nog met een gerust hart een blik verf in het riool laten lopen, dan nog ga je verstandiger met het milieu om, dan al die mensen die kinderen krijgen. Zomaar even een losse gedachte die in mijn grijze cellen zat vanmorgen.
Ik moest hem even kwijt. Waar het om gaat is of het goed beheren van deze aarde in onze dagen nu wel zo eenvoudig is? Wie koopt er nog zijn koekjes zonder die lamlendige verpakkingen en eigenlijk is niets meer te koop zonder dat de creator er een dosis plastiek ed omheen heeft gevouwen. P.s welke geest is er eigenlijk verantwoordelijk voor de verpakkingsmaterialen want die moet men direct opsluiten. Eieren in het alles kwetsbaarste zachte karton en batterijen in het hardste niet open te krijgen plastiek, getuigt van een zieke geest me dunkt.

9 opmerkingen:

  1. Ik snap er ook geen bal van, maar het zal wel weer met geld te maken hebben. De verpakkingsindustrie verdient eraan, de overheid, de recycling etc. en wij financiëren de hele buts, zo is het cirkeltje weer rond.
    Ik zag gisteren trouwens de eurocommisaris Olli Rehn, die met droge ogen beweerde dat we de 'lening' aan Griekenland tot de laatste cent met rente terugkrijgen. Hahahahaahaa.
    Zo, nu ga ik ff stofzuigen, en dweilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja liegen alsof het gedrukt staat en ze geloven er zelf ook nog in. De euro holt zichzelf uit en de geldpersen draaien op volle toeren om bij te drukken. De inflatie zal hoog zijn de komende jaren en waar moet men zijn gelden nog insteken wat waardevast is? Moeilijk hoor. Maar ja, we zullen wel zien, voorlopig ben ik net 3 lekkerbekken en twee haringen wezen kopen en die zullen mij naar ik hoop beter smaken dan wat de politiek ons in de maag wenst te splitsen want ik meen dat het onverteerbaar wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij leven heel basic zoals dat heet... niet eens centrale verwarming in huis (brr), geen magnetron of televisie, geen kinderen... maar ja, wij vliegen de wereld rond in vliegtuigen, rijden op een BMW motor, hebben een camper en een auto (ja sorry, een Mercedes, haha), dus daar vallen al die andere ontberingen tegen weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja eigen schuld, mag je geen blik verf meer door de wc spoelen. Haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier bestaat een leuke website over www.voetafdruk.eu. Er zijn nog wel andere volgens mij, moet je maar eens opzoeken :)
    Fijn weekend alvast Peter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oke gaan we straks even naar kijken, iedereen ook een goed weekend van mij, er ligt een dot sneeuw die ik maar even ga wegschuiven want nu is het nog zacht..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onlangs kocht ik een stokbroodje gesneden. In plastic. En toen ik het openmaakte, bleek er nóg een extra laag plastic omheen te zitten. Waar is dat nou goed voor? Groet, Mattanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peet,

    Leuk onderwerp, ja, wat zal ik zeggen, jaren geleden was er al sprake van dat ze alle spuitbussen zoals haarlak e.d.zo wilden maken dat het alleen met drijfgas zou zijn, nou dat is NOG steeds niet gebeurd. Ook etenswaren zijn dermate verpakt dat het haast niet open te krijgen is, belachelijk toch? Ik erger me kapot aan sommige zaken, pakken vruchtensap, sommige pakken melk ook, met schroefdop, ik koop ze niet meer, kun je alleen met een notenkraker open krijgen, waar zijn ze mee bezig?
    De industrie doet weinig of niets voor het milieu, en wij maar netjes papier, flessen etc, apart verzamelen.

    Waar ik ook zo van baal dat bijna stickers op geplakt worden, een crime om ze eraf te krijgen.

    Omgekeerde wereld.

    Fijn weekend.
    eleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonde van de tijd om je hier mee bezig te houden, zal wel iemand belang bij hebben.Afval moet je gewoon weggooien, verbranden of begraven, maar dat mag tegenwoordig niet meer.

    He's got the whole world in His hands,
    en Hij knijpt 'm fijn....
    Voor mij een opluchtende gedachte!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.