zondag 22 januari 2012

Zieke hond en buigen in geloof

Vanmorgen al helemaal klaar om naar de kerk te gaan maar Jip onze mannetjes teckel was ziek. Het is al een oud beestje (bijna 13 jaar) en dan zit je ook niet rustig in de kerk als je weet dat je diertje met veel pijn in de mand ligt dus hup eerst naar de dierenarts. Een foto, een spuit en meer onderzoeken en helaas hij blijkt ongeneselijk ziek te zijn en de operatie die weinig tot geen kans van slagen heeft bij een oude hond kost om te beginnen 1000 euro. Wat doe je dan? Precies je neemt het diertje nog mee naar huis met pijnstillers etc in de hoop dat zolang het leven nog niet te veel pijn doet het nog even te rekken. Triest maar aan de andere kant is dat ook onderdeel van het houden van dieren, ze gaan ooit dood. Om de spanning wat te relativeren een nieuwe site begonnen (zie link)waarop ik mijn fotomateriaal van alles wat zoal langs de IJssel voor leuks aan de hand is, op kan zetten. De oude site van Hervormd Gouderak bestaat niet meer want een der oudsten vond het een soort heiligschennis omdat er op een van de foto's een glimp van een avondmaalsbeker te zien was. Ik dacht dat we de katholieke tijd met haar "heilige voorwerpen" voorgoed achter ons gelaten hadden, maar niets menselijks is ons vreemd. Daarom een heel nieuwe site van de omgeving, waar nimmer meer een foto op zal komen van de  "heilige" instrumenten uit het interieur van de Hervormde kerk, want ik wens niemand tegen het zere been te schoppen en tegemoet te komen aan hen die aan dergelijke zaken waarde hechten gelijk Paulus zegt als hij het heeft over je buigen naar het geloof van de ander (de zwakken?). Hoever gaan wij hier eigenlijk in?

9 opmerkingen:

  1. Balen van jullie hondje Peet echt geen nieuws om blij van te worden. Sterkte ermee. Wat de oudste die avondmaalsbekers als heilig wenst te beschouwen het volgende: Biedt hem een gratis tour naar Lourdes aan, dan kan jij ze ook nog laten dompelen voor mee kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen van jullie hondje Peet echt geen nieuws om blij van te worden. Sterkte ermee. Wat de oudste die avondmaalsbekers als heilig wenst te beschouwen het volgende: Biedt hem een gratis tour naar Lourdes aan, dan kan hij ze ook nog laten dompelen voor meer kracht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte met jullie hondje, maak niet de fout het te lang te willen rekken. Dat hebben wij ooit eens gedaan met ons eerste keesje, tegen beter weten in pepspuiten enz., je doet het beestje er geen plezier mee.
    Dus de relieken nemen nog een belangrijke plaats in, misschien eens een bedevaart organiseren. Dat bracht vroeger veel geld in het laatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt wat je zegt Gerrit die fout maak je zo en dan is het enkel leed wat je aan het kweken bent. Lastig hoor want de dierenarts had hem al ruim 2 jaar geleden opgegeven vanwege een onwijs grote nekhernia. Eh verkeerde diagnose misschien nu ook de gezwellen waren zo groot als sinaasappelen en tja, heel misschien waren het geen kankergezwellen maar het had er wel alle schijn van. We wachten het maar even af en als de kwaliteit van leven nog redelijk hoog is laten we hem maar scharrelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb enkel een parkiet en daar hecht je wel aan maar minder dan een hond. Sterkte ook van mijn kant. Die oudste is neem ik aan van de kerk waar jullie komen en als ik het goed begrijp, is dit je dank voor al de foto's die je maakte van de kerk en hun activiteiten? Ja Petertje, je moet maar zo denken: men wordt zelden door een eerlijke wagen overreden maar altijd door een gierkar. Haha, die heb ik ooit van jezelf te horen gekregen en zoals je ziet goed onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tijd niet gesproken Elize. Nou een gierkar gaat mij veel te ver, maar ik verbaas me vaak wel betreffende het dubbele in een dergelijke kwestie. Maakt me verder niet zoveel uit, het is graag of in het geheel niet en er is dus gekozen voor geheel niet wat ik betreur maar iedereen die mij een beetje kent weet dat ik van een punt nimmer een komma maak. Heb het ook best wel druk inmiddels met fotograferen voor allerhande natuurbladen en sites waar ik een voorzichtig aan een beetje beleg voor op de boterham aan het verdienen ben. Maar had bepaalde dingen graag in liefde blijven doen, maar zo hoeft het van mij dus echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach....die arme Jip.... Ik hoop dat hij nu niet meer zoveel pijn heeft. Sterkte voor jullie met het vooruitzicht dat hij wellicht niet meer zo lang zal leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je Jose. Ja hij tobt al weken en aangezien we met de familie wat ziekte betreft ook heel druk zijn geweest, is het een beetje een stroomversnelling waar je dan in lijkt te komen als alles gelijk komt. Maar hij heeft tot nog aan toe een prima leven gehad en wie weet trekken we er toch nog wat tijd bij..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte met jullie zieke hondje!
    Hakt er toch altijd flink in als het einde van je lieve, trouwe beestje dichtbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.