zondag 1 januari 2012

Van oud naar nieuw

En dan is het 1 januari. Je dankt God op je blote knieën dat de ellende met dat vuurwerk weer goed is afgelopen. De oliebollen boeren nog wat na vanuit de krochten der ingewanden en de herinneringen aan een zalige avond bij schoonouders liggen nog vers in het geheugen. We zijn maar blijven slapen dit keer en besloten pas vanmorgen terug op huis aan te gaan. De restanten van de explosieve zielsvreugde van de buren liggen nog als slappe corpussen delicti op de natte straten en kleuren de aardkloot rood. Her en der hangen nog wat verdwaasde feestgangers in de heg als Paula en ik om halftien thuiskomen. Ben ik de enige die blij is dat ons huis er nog staat en er niet ingebroken is? En nu maar hopen dat men de hele bende gisteravond in felgekleurde vlammen heeft doen opgaan, want anders zit je nog dagenlang met twee loei zenuwachtige honden, een kat die niet uit de dakgoot wil komen en een knoop in je maag van de schrik door al die enorme dreunen en knallen. Het zal wel aan mij liggen maar ik slaak na al de feestdagen altijd weer een zucht van verlichting. Ben ik de enige die dat heeft? Heeft het met de leeftijd te maken? Hoe het ook zijn mag, iedereen een gezegend jaar en laten we hopen dat Hij snel te komen staat. Dan is er pas echt sprake van een omwisseling van oud naar nieuw…

14 opmerkingen:

  1. Gezegend nieuwjaar Peter, en voor de lezers hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peter,

    Je bent de enige niet. Ik ben ook altijd blijdat de klerezooi weer voorbij is. Ook al was de kerst best goed te doen dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar, net even geslapen en lag weer heerlijk in mijn eigen bed. Daar lig je toch het aller fijnst...
    Dank je xantje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd fijn als alles weer voorbij is, wb klerezooi, hebben jullie al op de straten gekeken...?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En jazeker, in je eigen bed lig je het allerfijnst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt beter voor je reactie(s), ze raken me, door de puurheid. Net als je blogs. Het leven is pas waardeVOL als je over de grens van dit tijdelijke heen mag gaan kijken, het Eeuwige in! "If I find in myself a desire which nó experience in this world can satisfy, the most probable explanation is that I was made for Another world".. ~ C.S. Lewis. Dichtbij Jezus. -H.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je Hans een redelijk schaars begrip dat stukje echtheid. Mag je zeker als wederzijds beschouwen, meen ik. Wellicht is het effect van lichamelijke pijn en lijden op vrij jonge leeftijd en het in de handen geven van de Heer, toch nog meer waardevol dan wij beseffen en distilleert Hij er dit waardevolle uit. Een ding is zeker, het wordt niet gewonnen en geperst uit ons eigen kleine kunnen. Als het dan waardevol mag heten dan is het slechts olie welke los is gekomen uit een heel klein stukje Getsemane in het leven...

    Hier valt het erg mee Xantje, gelukkig maar ik ruim het normaal op van de overburen omdat ik die leeggeknalde rotjes zo aso vind als dat weken blijft liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook blij dat de feestdagen weer om zijn.
    Hoe gelukkig kun je zijn ..

    Groet Mieja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Peet,ben jij helemaal weg bij punt ? :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moge nog een week vakantie en hopen op een beetje zon hoor. Ja weg bij Punt het is niet goed te modereren en er zijn te veel mensen met spook IP adressen die alles volspammen met nare praat. Jammer hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben benieuwd of de wederkeer ook met zoveel knallen gepaard zal gaan.

    Gelukkig en gezegend Nieuwjaar toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Peet,ik wens jou veel zegen,hopelijk houd jij het hier schoon .

    Dat is inderdaad vervelend !!

    Groetjes Mieja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog de beste wensen voor 2012! (Die wensen mag je dan zelf invullen, want ik weet niet wat jouw wensen zijn..)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.