woensdag 21 december 2011

Zonder Jezus is je kerst mis

Nog een paar dagen en dan is het weer zover. Kerst! Voor mij een mengeling (als ik eerlijk mag zijn) tussen twee zaken. De hoofdgedachte is voor mij de herinnering aan de geboorte van Christus. Een achterom zien naar Zijn komst. Maar ook een vooruitzien in de verwachting van Zijn tweede komst. Daarnaast ervaar ik kerst ook als een fijne tijd om met vrienden en bovenal familie te vieren. Gewoon puur voor de gezelligheid. Onnodig te zeggen dat er dan in je achterhoofd en gebeden ook altijd de gedachte is aan de grote Kerstman die niet met de arrenslede “bebaard” langs de hemel raasde, maar heel gewoon bij ons kwam als Mensenzoon. Waar denk jij aan met kerst?
Even de foto in het groot onder deze link...

15 opmerkingen:

  1. Ho, ho, wat een foto. Jij ook een vrolijke kerst.
    Waar ik aan denkt met de kerst. Of ik de kinderen genoeg gezelligheid geef. Of ik niet toegeef aan mijn dip en flink ben. ( beetje vage gedachtes)

    Hoe krijg ik in vredesnaam mijn gedachten bij waar het om gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is eerlijk praten. Ons leven is verdeeld tussen de mensen en de Here God. Vage gedachtes (praat me er niet over een kop vol) maar ergens vind ik kerst ook geen echt bijbels feest. Hoop niet dat ik mensen pijn doe met die opmerking. Voor mij is het eigenlijk elke dag een beetje kerst en die ene (nu twee) speciale dagen ga ik normaal ook niet eens naar de kerk. Dat kan iemand raar vinden en dat moet dan maar. Alle andere zondagen ben ik er wel en wie kan dat zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook moeilijk om ergens aan te denken eerlijk gezegd. Hier in de USA (waar ik op dit moment ben) is het zo'n spektakel geworden waarin Jezus helemaal geen plaats meer heeft, dat ik het genant vind. IK denk elke dag aan de Here Jezus en niet alleen met kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met Kerst denk ik aan de geboorte van Gods zoon: de Here Jezus én aan de geboorte van mijn eigen zoon: jaja, wij hebben een Kerstkind, al 26 jaar!!
    En ook ik ga op 1ste Kerstdag niet naar de kerk. Er is dan een kinderdienst in onze gemeente, erg leuk, maar wij maken graag plaats voor al die kindertjes die dan de hele dienst in de zaal zitten. Wij gaan op Kerstavond naar de Kerstnachtdienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Peet die voeten van broer konijn zien er zo komisch uit. Echt lachen dit. Die gaat toch niet de pan in zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Morgen nog een dagje werken en dan op vrijdag het etentje op de zaak met de jongens. Erg leuk allemaal en zondag valt de eerste kerstdag dus ook dan naar de kerk. Ik heb er zin in maar tegen die lastige knallen van oud en nieuw zie ik op. Je wordt ouder papa...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De geboorte herdenken is een vorm van achterom kijken - Fil.3 : 14.

    Maar de fazant gaat er wel lekker in. Of iets anders!

    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grrrrr, grom, mopper, mopper. Dat heb ik weer. Ik probeer een prachtige kerstwens te plaatsen. Ben ik te dom of lukt het niet op blogspot?

    Nou ja, in ieder geval.

    Een kerstfeest toegewenst ter ere van de Heer.
    (het plaatje met de zingende kinderen moet je er maar bij denken)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind kerst altijd erg gezellig, ook denk ik dan altijd wel aan de geboorte van Jezus. deze kerst gaat voor mij in ieder geval snel voorbij want ik moet helaas werken op kerstavond en op 2e kerstdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja fazant, klink goed maar nooit gegeten nog. Wie weet komt het nog er lopen er veel hier. Zal morgen even zien Adriaan hoe de instellingen staan zodat jij je kerstwens kan plakken.
    Jammer jij moet weer werken maar ja, zal de zorg wel zijn denk ik en die moet helaas door. Sterkte dan maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alvast een zalig Kerstfeest toegewenst!

    Voor mij is Kerstmis ook een mengeling, maar zeker erg positief! Ik kan hier echt vooral de dagen voor Kerst zo naar uitzien. De kerstmuziek, het Leger des Heils welke op diverse locaties speelt in de stad, het voorbereiden op de kerstmaaltijd, voorbereiden op het familiegebeuren... noem maar op.
    Op kerstavond gaan wij met zijn allen naar de nachtmis, en ik leg voor iedereen een cadeautje onder de kerstboom. Na de Mis pakken wij die uit, lekkernijen en een glas goede wijn... zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat uitkijken en verheugen herken ik ook. Dat glaasje wijn mag er ook zijn en een hapje. Welja ook dat is kerst voor mij. Het avondmaal was ooit een zalig etentje met de Heer erbij. Wat is er nog van over? Het leger des heils, tja, respect hoor. Ook voor jou en iedereen die je in liefde omringen zalige dagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Clint,

    Fazant is malser dan kip, en ik vind het lekkerder. Op dezelfde manier braden als kip.

    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zal het onthouden en mocht het ooit gegeten worden laat ik het je zeker even weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezegende kerstdagen
    http://www.youtube.com/watch?v=YRLjLaRqAGY&feature=related

    {YOUTUBE}YRLjLaRqAGY&feature{YOUTUBE}

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.