zondag 11 december 2011

Volwassen mensen onder elkaar

Ergens zit een kind in mij dat er af en toe uit wil. Tijdens de kerkdienst wil het gaan staan en roepen:”Allemaal even koppen dicht en even achter elkaar nu in polonaise de kerkbanken langs.” Of ik heb zomaar zin om de lieve oude dame een eindje verderop een kus te geven op haar oude zemen wang. Soms (in de lente) moet je voor “oude dame” dan “het mooie meisje” invullen. Zoiets zeg en doe je als volwassen mens niet en je houd het dus binnen. Maar al die tegengehouden aandrang hoopt zich op als te lang geantichambreerde winden en kunnen op een willekeurig moment tot ontploffing komen met alle gevolgen van dien. Dus als u mij eens gek ziet doen, vergeef me dan, het is enkel het laten ontsnappen van opgekropte levensgassen van volwassen gedrag die er even uit moeten. Heb jij dat nou ook wel eens dat je iets zou willen doen, dat volwassen mensen heel vreemd vinden? Zo ja…ehhh…wat dan? Kom zeg het gerust we zijn als volwassen mensen onder elkaar…
Foto groot onder link

16 opmerkingen:

  1. Weet dat dit vreemd zal overkomen maar ik heb altijd als er iemand met een hoedje op in de kerk voor me zit, de behoefte om onder dat hoedje te ruiken. Ik vind dat hele gedoe met die hoedjes ook maar niets ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moest een weten waar ik wel eens aan zou willen ruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over dat ruiken zal ik maar niet op ingaan.
    Maar wat versta jij onder vreemd?
    Ik doe zo vaak vreemd, althans in de ogen van anderen, zelf vind ik het vaak wel meevallen.
    Ik kon het soms echt niet laten iets geks te doen. Ach wat zeggen ze dan? Een beetje vreemd, maar wel lekker... p)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja wat is vreemd? Meen dat alles waarbij je opvalt in aanmerking kan komen maar of zulks terecht is? Bedoel dat je in de Pinkstergemeente opviel als je je handen niet in de lucht stak tijdens het zingen en dan voelde je je vreemd, als je het niet deed. In de Hervormde gemeente is het net andersom en kijkt men op als je dat zou doen. Maar ik denkt dat de aandrang eens lekker gek te doen voortkomt uit de dwangbuis van het verplicht mee moeten doen met de massa. Een keer in je zwembroek naar de kerk, lijkt me een verademing. Maar wel in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. typefoutje, kon moet kan zijn.
    Tja.. en jij geeft het antwoord denk ik waarom ik soms vreemd ben. Ik doe niet altijd mee met de massa.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil zo vaak 'vreemd' (lees kinderlijk) doen.... Als het gesneeuwd heeft, wil ik me languit in de sneeuw laten vallen en een sneeuwengel maken of met een sleetje de straat op en lekker sleeën of een sneeuwpop in de tuin maken. Als ik met een vriendin in stad ben, wil ik het volgende doen: een heel eind uit elkaar gaan staan en dan met uitgestoken hand en een opgetogen gezicht naar elkaar toe lopen. Onderweg kom je natuurlijk veel mensen tegen en de reacties van die mensen zijn echt hilarisch! Ze steken aarzelend hun hand uit met een blik in de ogen van: "Ken ik jou??". Of ze kijken schichtig achterom om zeker te weten dat je je hand uitsteekt naar hun. Eenmaal bij de vriendin aangekomen, geven we elkaar een dikke knuffel en de mensen lopen dan met een vuurrood hoofd door, omdat ze beseffen dat die uitgestoken hand niet voor hun was!! Hilarisch, echt lachen!!! Kinderachtig hè, maar wel leuk hahahahaaa!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoor het al het kind in Jose is nog springlevend. Gelukkig maar hoor anders ben je gelijk een oud mens, dacht ik. Hoe is het met Yvonne?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had een mail voor je klaarstaan, maar m'n mailaccount doet raar...ik kan niks verzenden....
    Ik houd het dus kort: met Yvonne gaat het goed.
    Ik hoop binnenkort m'n mail te kunnen versturen. Misschien krijg je wel 6 x dezelfde mail, ik heb nogal eens op 'send' gedrukt....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oke goed te horen. Ja hier doet mijn mail het ook heel traag nu, misschien een vogel op de lijn. Mooi te horen dat het beter gaat in ieder geval. Kreeg net een telefoontje dat mijn schoonvader opgenomen is in het ziekenhuis met blauwe lippen. Moet toch eens in de rechterbovenhoek weer een gebedslogje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei...dat klinkt naar.... Ik neem het iig mee in gebed. Houd ons maar op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe is het met je schoonvader?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dus ik klik op de foto. Ik hou me vast aan mijn stoel, want er wordt beweert dat de foto groter wordt.

    Wat blijkt. Hij verplaatst zich alleen naar het midden van het beelscherm, terwijl de rest zwart wordt.

    Uit opgekropte spanning ging ik even heel vreemd doen. Gelukkig zag niemand dat en ben beschaamd weer gaan zitten en mijn schoenen weer aangetrokken. :-)

    Adriaan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee Adriaan je moet op de link klikken dan wordt hij groot. Onderop dus. Die Heilsoldaten "drukken" maar "an"...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sorry mijn intelligentie pijl bleek toch te laag.

    Bedankt voor de uitleg.

    Waar zijn trouwens de emoticons smilies? Dan had ik een heel domme smilie nu gebruikt. Ha, ha, ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maakt niet uit Adriaan ik heb dat zelf ook wel eens dat ik denk: het lukt niet en dan is de oplossing zo duidelijk dat ik er voorbij zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Adriaan nog even dit, ik kan niet meer reageren op je weblog. Misschien zit het bij mij, maar als ik klik op de optie onder je logje: laat uw stem horen'dan gaat het reactieveldje niet open, maar kom ik weer op de openingspagina

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.