donderdag 29 december 2011

Van melaats naar rein

Het laatste logje voordat het nieuwe jaar aanbreekt en nog altijd is de Meester niet gekomen. Niet als een uiting van ongeloof, maar meer als een schreeuw van verlangen naar Zijn komst. We hebben het er al eens over gehad dat er veel redenen kunnen zijn waardoor een kind van God intens verlangt naar de komst van de Meester. Wat mij persoonlijk het meeste raakt is: Heer ik wil U niet langer pijn doen. Want met onze zonden doen wij Hem dagelijks pijn. Een van de mooiste beelden in de bijbel die mij tot tranen ontroeren kan is altijd weer het verhaal uit Lev 13, waar de melaatse (beeld van ons zondige mensen) de priester (beeld van de Heer) ontmoet en hij hem als hij helemaal wit is van de melaatsheid en nog enkel zeggen kan: “Ik ben helemaal onrein.” Rein zal verklaren. Zolang wij nog denken dat het wel meevalt met onze zonden, kan de Priester niets doen. Maar beginnen we te roepen:"Onrein, onrein,"dan zijn Hij ons redden. Heb jij Hem al ontmoet die Priester die je ondanks je stinkende zonden aan Zijn borst drukken wil en in het oor fluisteren:”Je bent rein?” Ik wens het je zo toe want het enige verschil tussen een kind van God en een kind van de wereld is dat de ene een vergeven zondaar is en de ander niet. Waar wacht je eigenlijk nog op? Ja ik bedoel jij die wel altijd meeleest maar nooit je stem laat horen! Ik hoor in de verte de Priester al aankomen om ook jou te vergeven en rein te verklaren.

8 opmerkingen:

  1. Mooi!

    Het gaat er dan niet meer om wie je was, maar wie je nu bent, een nieuwe schepping!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moooi artikel, melaatsen reinigen is niet alleen geestelijk maar Jezus wil ook genezen naar het lichaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je blogjes Peter (ook al volg ik je nog niet zo lang), altijd bijzonder en uitdagend.
    Ik ben rein verklaard, wit als sneeuw, geen zondaar meer, maar een heilige. 1 stap van het donker naar het licht. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jack zei
    Goedemorgen mensen een heerlijke dag vol zegen en regen. Of Jezus naar het lichaam wil genezen zeg ik ronduit op: neen. Of Hij dat soms om Zijn grote ondoorgrondelijke redenen toch kan doen, zeg ik: ja. Ik heb te veel mensen kapot zien gaan om die: "Jezus geneest je wel gedachte". Ook ik geloof net als Peet in een totale geestelijke genezing, maar heb pas nog een lief kind moeten begraven en wat moet ik dan tegen die ouders zeggen? Jezus had willen genezen maar....? Sorry maar ik word hier gewoon boos om die stomme kreet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Clint zei
    Fijne dag hier mensen de hele dag al bezig om tussen de buien door leuke foto's te maken van de natuur om op mijn andere weblog te bezigen. Wat Gods genezing betreft meen ik dat God groter is dan ons denken en dat wonderen nog altijd kunnen gebeuren. Doch, genezing voor de ziel is voor iedereen en wat genezing van het lichaam betreft moeten wij beseffen dat we hier een moeilijker punt aanraken. Ik voor mij wil enkel kwijt dat we ons er naar uit mogen strekken maar komt het niet, dat we daar dan geen verdere zaken aan verbinden. God is de Heer van al Zijn kinderen en ik besef dat onder de noemer van genezing vaak veel kapot kan worden gemaakt. Kijk in de spiegel en aanschouw, wij zijn allemaal ziek en zullen aan de zonde sterven vroeger of later omdat we nu eenmaal in een stervende schepping leven. Maar er is hoop..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Peter!
    "Kijk in de spiegel en aanschouw, wij zijn allemaal ziek en zullen aan de zonde sterven vroeger of later omdat we nu eenmaal in een stervende schepping leven. Maar er is hoop.."
    Nòg mooier, want Bijbelser kan niet. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Stukje! Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God. Een mooi stukje om het oude jaar uit te gaan en het nieuwe binnen te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja je blindstaren op lichamelijk herstel. Te begrijpen als ziekte of moeite je wereld raken en soms vreselijk hard. Moeilijk om dan voorbij het tijdelijke te durven zien en te beseffen dat God nimmer een lichamelijk gezonde gemeente op aarde wilde bouwen doch een hemelse bruid wilde formeren die vreemd genoeg dwars door pijn en moeite heen als zuiver goud in het vuur van de beproeving verworden tot de eeuwige vrouw van het Lam...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.