zaterdag 3 december 2011

Zalige rust

Het eerste wat opvalt is de serene rust hier. Bij punt is het een aardige beerput geworden van mensen die volslagen in de war zijn geraakt. Het lekkere van dit gratis weblog is dat je hier berichten (lees reacties) kunt modereren. Spammen bestaat hier dus niet want wat je niet aanstaat, dat negeer je gewoon en komt dus ook nooit op het weblog. Het is gewoon eng op geestelijk punt en ik vraag mij af hoe lang dit nog goed kan blijven gaan, voordat er heel veel mensen opstappen. Ik heb mijn nieuwe logje al gemaakt (ik een klein uurtje) want het werk bijna hetzelfde. Ik wens iedereen veel leesplezier toe.

22 opmerkingen:

  1. Werkt oke en eindelijk van het gezeur af...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeeeeerlijk rustig hier! Kunnen we eindelijk weer eens normaal met elkaar van gedachten wisselen! Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja lekker hoor Jose. Ik heb het filter van het weblog nu nog hoog staan, waardoor er pas na mijn "oke" reacties komen. Over een tijdje als al de spammers terug zijn gezakt in het moeras vanwaar zij kwamen, zet ik het weer uit en komt je reactie direct op het weblog net als vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hoi

    Welkom op Blogger(waar ik ook zit)
    De rapen zijn gaar op "punt", velen vertrekken er. Jammer, dat het door n paar verziekt wordt daar, want ik vond t best n fijn systeem.
    Maar goed, hier kan ik dus je leuke stukjes weer/nog lezen.
    Sucses.

    Marie-Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je dan niet bang dat de spammers je weer opsporen en je weblog weer zullen overladen met hun spam?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een andere weblog?
    Op die ander was het niet goed? Wel druk.
    Hier is het wel rustig,

    groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja vertrekken er zoveel Emje? Weet wel van nog twee en het verbaast me niet. Moeten ze punt maar spamdichter maken. Betaalde er nog 10 euro per jaar voor ook en hier kost het niets. Heb er verschillende keren contact over gehad met de beheerder maar die deed het af met een standaard verhaal over zijn onmogelijkheid om er iets aan te kunnen doen dus: vaarwel Punt op geestelijk vlak.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neen Jose hier is het mogelijk eerst de binnenkomende berichten te modereren. Dus geen ongewenste Jehova's meer die de boel als ik op bed lig te slapen volspammen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ja Chris je begrijpt het nu wel. Die drukte is wel even leuk maar als mensen zich keer op keer misdragen ben je meer met orde bewaren bezig als met leuke dingen met broeders en zusters bespreken. En dat laatste was het doel. Welkom iedereen alhier het zal ook een weblog zijn waar dagelijks nieuwe dingen te lezen zijn. Fijn dat jullie er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Peter,

    Ik zie dat mijn reacties nog niet geplaatst zijn.

    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Peter helup .....

    Kan bij me zelf geen reactie geven ?
    Heb zelf maar een kleinder Profiel als ik bij mij wil selecteren, dus geen naam/url. Wel een openid , wanneer ik daar hetzelfde neerzet als hier werkt dat niet.

    Hoe kan ik dan bij mezelf antwoord geven ?

    Kun je bij mij een antwoord geven ? Dan hoef je dit bericht niet door te geven , gaat misschiens storend werken.

    Lieve groetjes,Mispa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ehh oplossing lijkt me simpel Mispa, maar ehh, ik heb het adres van je site niet? Geef mij het even door zodat ik kan kijken hoe of wat...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je al antwoord gegeven op je site. Lukt het niet, schroom dan niet nogmaals te vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Peter,
    Grappig, ik was eind november ook al voorzichtig bezig om blogspot te verkennen, zodat ik mijn focus kan gaan verleggen van punt.nl naar blogspot.com. Ik vind de layout veel beter te bewerken en ook is het beter te beheren. Voordeel van punt.nl is dat je via de categorieën gemakkelijk de lijst van alle christelijk georiënteerde blogs kan bekijken en zo even bij de virtuele buren op visite kan gaan. Dat overzicht mis ik hier wel, helaas...
    Groeten, Annemieke (van christelijkleven.punt.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Annemiek. Bevalt me hier erg goed, op punt had je ook voordelen, maar omdat er zoveel mensen met valse IP adressen niets anders deden dan de boel volspammen ben ik verhuisd. Ik ben blij je weer te horen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Peter

    Je schreef op 4-12-11: '..als mensen zich keer op keer misdragen ben je meer met orde bewaren bezig als met leuke dingen met broeders en zusters bespreken.'

    Zoals je gemerkt hebt is dat op mijn blog een groot probleem. En eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik daarmee moet omgaan. Ik overweeg zelfs de site een tijdje te stoppen. Het enige wat namelijk helpt is mensen domweg blokkeren, maar ik vind dat heel erg.

    Aan de andere kant: als je niet ingrijpt gaan bepaalde mensen anderen overheersen. Mocht je een goede tip hebben...?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Kees


    Vanmorgen heel vroeg begonnen en tamelijk moe uit mijn werk maar voldaan achter de pc nu.

    Herkenbaar, herkenbaar (je “probleem). Je wilt eigenlijk je weblog beheren met een klein beetje plezier, maar aan de andere kant ook dat mensen met elkaar nadenken en in gesprek gaan op een normale wijze. Ik heb (net als jij) de nodige ervaring met mensen en meen dat je er heel veel bij hebt die wel prettig druk aanwezig zijn, maar vaak erg domineren.

    Dat domineren zit (zoals we samen wel weten) in de mens gebakken en vreemd genoeg heb ik wel eens de indruk dat er onder christenen een raar stuk fanatisme schuilen kan, dat het eigen gelijk ten koste van alles wil doordrukken.

    Heb je er meer met een dergelijke houding, dan verzandt het dikwijls in een soort gekissebis waar jij (en ik) als beheerder ten diepste niet op zit te wachten.
    Je hebt eigenlijk je weblog niet opgezet om te verworden tot een bron van onderling getwist en geharrewar.

    Daar komt nog bij dat je als beheerder van je weblog, hoe je je ook opstelt, toch regelmatig zelf ook onderdeel van het gezeur wordt, want als ik er iets van zegt (dat ze nou eens volwassen moeten doen o.i.d) dan krijg je mailtjes en ander gedoe over je heen, waar je soms zo moe van wordt.

    Voor zover ik het in mijn bescheiden beleven kan beoordelen laten weblogs (wat digitale kerken zijn) een vertekend beeld zien van de doorsnee christen omdat (ik bedoel het niet lelijk) mensen die er de hele dag op rondhangen, daarmee al aangeven dat ze (zonder het wellicht zelf te beseffen) randfiguren zijn.

    Een “Normaal” mens, heeft niet eens de tijd om zoveel tijd in geharrewar te steken, omdat het gezin, het werk en de dingen van de huishouding hem of haar opslokken.

    We hebben dus met een groep mensen te maken die vaak (niet altijd) al met zichzelf weinig raad weet. Alle energie rammen ze in het zichzelf uiten van hun redenaties, al dan niet “geeestelijk”.
    Toen de Schepper zeide dat het goed was voor de mens om te arbeiden, zag Hij zelf ook al lang in, dat een mens het nodig heeft om flink moe te worden, anders verwordt de mens tot een tamelijk lastig, klierend schepsel, haha.

    Terug naar je (ons) probleem, want je voelt je verantwoordelijk voor de sfeer van een weblog.

    Moet mij van het hart dat bepaalde figuren die ik niet bij name behoef te noemen, al jaren en jaren een bron vormen van zinloos geklets. Ze verpakken het in bijbelteksten of vrome taal, maar dwars door alles heen proef je dat ze zeer onvolwassen christen zijn, zonder dit zelf door te hebben. Sterker nog, ze hebben een zeer hoge pet op van hun “geestelijke leven.”

    Ze hebben ooit in het verleden bij mij ook gezworven (op het weblog) en veroorzaakten ook daar dergelijke situaties.
    Dan heb je een aantal keuzes.

    1 Het weblog opdoeken. Maar dat vind ik jezelf ontnemen om te getuigen op het www en jij (ik ook) doen dat zo graag met al onze gebreken en vallen en opstaan.

    2 De boel modereren (zoals ik 90% van de tijd mijn weblog op heb staan) Ik zet hem wel eens open (zoals nu) maar na een korte tijd zet ik hem weer dicht en modereer weer. Dat ontmoedigt bepaalde mensen en op mailtjes waarom ik bepaalde reacties niet plaats, geef ik geen antwoord, anders blijf ik bezig. Na een korte tijd vindt de groep die geharrewar veroorzaakt een ander wel open staand weblog (zonder dat er iemand modereert) en kibbelt daar vrolijk (of minder vrolijk) verder.

    3 Gewoon accepteren dat de Heer er vreemde figuren bij heeft die regelmatig jouw weblog gebruiken om heel vroom een ander dood (lees monddood) te maken.

    Lastig Kees, erg lastig.

    Ik koos voor optie 2 en het is dan veel en veel rustiger op je weblog, maar de mensen die je overhoudt, gedragen zich over het algemeen zeer prettig. Het zijn meest oud “punters” die het vervelende gedrag veroorzaken en als mensen op een logje drie reacties hebben gegeven, hebben ze de grens bereikt om duidelijk te maken wat ze van het logje of elkanders reactie vinden. Meer worden verzanden toch in een welles nietens gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deel 2
    Ik hoop niet dat je stopt, want je bent voor mij altijd een man geweest waarbij ik niet de hele dag loop rond te hangen, maar als ik er ben, je stukjes met plezier lees en ik weet dat ik daar zeker niet de enige in ben. Het zou toch helemaal wat zijn als deze vreugde ons wordt ontnomen, omdat er mensen bijzitten die eigenlijk gewoon (ik zeg het even op zijn Hollands) een schop onder de kont moeten hebben en achter die pc vandaan moeten gaan en eens lekker de christelijke handen uit de mouwen gaan steken in plaats van elkaar af te maken op iemands weblog.

    Ik groet je uit een nog altijd met veel sneeuw bedekt Gouda en fijn dat we steun vinden bij elkaar in deze kwestie want gedeelde smart is immers halve smart….

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dank je wel Peter voor je behartenswaardige woorden. Ik heb ze gelezen en zal ze zeker nog eens doorlezen. Het is ook jammer om te stoppen, maar eerlijk gezegd ga ik steeds meer aan mezelf twijfelen.

    Het zijn vaak oudere grijze mienen met haar op de tanden. Als je vriendelijk bent walsen ze over je heen; als je niet alles pikt wordt je vervloekt. (letterlijk dat ze in twijfel gaan trekken of jij wel 'in de Heer' bent.

    ik voel erg veel voor jouw 2e optie. En dan alleen dus sommige reacties doorlaten.

    Hé Peter bedankt! Bedankt voor je humor, geduld en mee strijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Kees

    Moet mij van het hart dat (en ik zeg het zo voorzichtig mogelijk) ik ook de indruk heb dat er een paar mensen tussen zitten, die ronduit te simpel zijn op een negatieve manier, om te willen luisteren.
    '
    Ze draven maar door en door en door en kunnen maar niet bevatten dat ze zichzelf en het evangelie tot een aanfluiting maken met hun praatjes die meer schade brengen dan dan ze iets opbouwen.

    En het aparte is nog wel, dat ze menen heel goed in de naam van de Here Jezus bezig te zijn.

    Tja...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. en hoe meer je van hen vraagt stil te zijn hoe meer ze het idee hebben op de barricade te moeten..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Om kort te gaan, we mogen van christenen wel iets meer verwachten en op zijn minst respect voor de beheerder van het "huis". Als ze dat niet op willen brengen, ben ik er klaar mee. Dan maar minder drukte in het "huis" maar wel vrede en een sfeer van onderling respect...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.