donderdag 15 december 2011

Ongelijk span

Ik leerde ooit een mooi meisje kennen toen ik nog maar net tot geloof gekomen was. Ze lag in het gras bij me op het gazon van de gemeente voor de deur te zonnen. Ze was blond en de zon scheen en maakte dat er allerhande gevoelens ontloken die door het voorjaar als bolgewassen uit de krochten der mens getrokken werden. We spraken over God maar ze geloofde aan geen God en gebod, maar ze was lief en wilde best leren om God te leren kennen. Waarom Gods Geest in mijn binnenste toch op de rem trapte en me duidelijk liet zien dat dit niet de weg was waarlangs ik gaan moest, was me toen niet zo duidelijk. Ouder en een heel klein beetje wijzer geworden zie ik dat ontelbaar veel mensen trappen in de val van het ongelijke span. Wie weet komt hij/zij tot geloof? Wie weet is het Gods bedoeling dat ik haar/ hem heb leren kennen en binnen een relatie hem/haar tot de Heer brengen zal? Ik weet niet hoe jij hierover denkt, maar ik zie het elke keer weer gebeuren. Ongelovige ontmoet gelovige en knopen een verliefde relatie aan. Wat moeten we ermee?

5 opmerkingen:

  1. Soms komt dat helemaal goed. Ik heb bewust niet geluisterd (of was het juist de bedoeling?) en ben toch met mijn (nu) man in zee gegaan. Die ook tot geloof kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen maar blijven bidden dat die persoon tot geloof komt, zeker als je heel veel bent gaan houden van zo'n meisje...... (In ons geval: gelovige zoon heeft een relatie met ongelovig meisje).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp dat gebed een geweldig wapen van hoop is, zeker als ouders hun gelovige kinderen met een ongelovig meisje/jongen zien thuiskomen. Heel soms komt de ongelovige tot geloof, helaas is het zo dat het meestal andersom is dat de gelovige ongelovig wordt. Daarom denk ik dat het ten alle tijden de voorkeur verdient om geen ongelijk span te vormen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij waren samen christen toen we elkaar leerde kennen. Mijn kerkgang stelde niet veel voor maar ik geloofde wel in God. Link om met iemand verkering te krijgen die nergens aan doet. In 99% van deze gevallen gaan geen van tweeen meer naar de gemeente. Het gekke is dat mensen die een ongelovige partner huwen, wel van de kerk verlangen dat hun kindje gedoopt/opgedragen wordt. Zelf namen ze niet de verantwoordelijkheid om een christelijk gezin te stichten en van de kerk verlangen ze dat ergens wel. Krom is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen allemaal de zon schijnt.
    Even naar de markt geweest en 3 broden bij het stoepje wezen halen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.