zondag 4 december 2011

Lasteren en roddelen

Het eerste echte logje. Soms vergis je je in mensen. Je denkt dat je met een echte vriend of vriendin te maken hebt, maar naarmate de tijd verstrijkt blijkt het heel anders te zijn! Mensen kunnen tegenvallen en zich soms zoveel anders voordoen als ze werkelijk zijn. Ze kunnen een masker van vriendelijkheid dragen en zelfs vroomheid veinzen. Ik denk dat iedereen wel ervaringen heeft met mensen die zich ontpopten tot datgene wat we niet verwacht hadden. Je hoort dat er achter je rug om over je geroddeld wordt door iemand die je vertrouwde. Er worden valse beschuldigingen aan jou adres geleverd en je bent je van geen kwaad bewust. Dan denk ik vaak aan de Heer die als een lam stil was voor zijn scheerders en slachters. Hij ging niet in verdediging en nam geen wraak, ondanks dat Hij de grote God is, die alle tegenstanders met één woord kan vernietigen. Laten we mild zijn voor elkaar en als mensen je pijn doen, vertroosting zoeken bij Hem die ons voorging in alle pijnen en moeiten. Hoe ga jij eigenlijk met dergelijke pijnen om in je leven

27 opmerkingen:

  1. Shalom Peter ,

    Even zien of het nu lukt.
    Ik wens je veel rust en plezier toe , met je nieuwe Blog.

    Ziet er weer goed uit !

    Gr. Mispa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het doet zeer, als men je vals beschuldigd,
    ik voel me dan machteloos.
    Je wil je verdedigen, maar tegelijk weet je dat t weinig zin heeft, tegenover kwaadwillenden.
    Jezus had alle reden zich te verdedigen, Hij was zondenloos en onschuldig, maar Hij deed t niet.
    Wij, die niet schuldloos zijn, en menen ook t recht te hebben op n goeie verdediging,
    mogen proberen als Hem te zijn.
    Proberen dus he!

    Marie-Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peter mijn naam staat bij gelinkt verkeerd lol
    Emje is het

    Emje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hé wat een verrassing
    nou dan lezen we hier toch verder...
    succes op blogspot

    gr, brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo jongen bevalt het je een beetje op je nieuwe ruimte. Moet zeggen dat het optisch niet onderdoet voor het andere weblog en de rust, geen jehovatuig e.d doet weldadig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, ja je naam stond verkeerd ik weet het. Ik lees altijd anders dan de meeste mensen en jij was Eempje voor mij. Ik las ooit na de vakantie: de zolen beginnen weer. Ik dacht ja die vervelende zolen ook. Pas na een week had ik door dat er scholen stond. Zolen was ook leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Brenda. Ja zal je straks even linken dat is handiger. Welkom hier het zal rustiger zijn en voorlopig laat ik nog even de spamfilter aanstaan zodat de reacties pas na goedkeuring zichtbaar worden. Dat ik naar ik hoop straks niet meer nodig maar voorkomt een hoop gezeur van drammende mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je Mispa, het was een eitje dit log te maken maar ja, ik heb al meer weblogs gemaakt en dan heb je het sneller door. En oh zo zalig je hebt geen IP blokkeer meer nodig wat toch niet werkt bij de mensen die kwaad willen. Ze kunnen er gewoon niets opzetten zonder goedkeuring en als iets me niet bevalt gaat het hup de prullenbak in...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en handig dus. Als je net als op je oude weblog iemand nodig hebt die achter de bar komt staan als jij werkt, dan weet je me te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben best wel eens behoorlijk pijn gedaan door mensen. Afhankelijk van de levensfase waar ik in zat, heb ik daar op verschillende manieren op gereageerd. Heel vroeger ging dat zo ver dat ik op een gegeven moment compleet murw was en behoorlijk depressief van alle geroddel en leugens..... En aantal jaren geleden ben ik flink in de verdediging gegaan. Dat kostte me een hoop kruim, maar uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen (door verschillende partijen is er vergeving gevraagd en dat opent deuren naar verzoening). Onlangs in een zeer moeilijke periode in mijn leven, waarbij Rob ernstig ziek werd en uiteindelijk invalide is geworden, heb ik veel rare opmerkingen en onwaarheden langs me heen laten glijden, hoewel het wel ontiegelijk pijn deed van binnen. Ik heb van nature de neiging om in de verdediging te springen, maar soms heeft dat totaal geen nut. Wat mij helpt is om te bedenken dat de Heer alles weet, ook alle onrecht en alle roddels en onwaarheden. Dan gaat het scherpste randje er wel vanaf en kan ik weer verder.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kom er zo op terug Jose ik moet even een bakkie zetten. Merk wel dat google chrome soms moeite geeft met reageren en dat het onder de browser van explorer wel tof werkt en altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo Jose hier ben ik weer. Ik hoop dat het bij jou prima werkt maar jij werk met de browser van exploren wellicht. Ja ik weer nog heel goed hoe jij vals belasterd werd en op niet mis te verstane wijze. Ik begrijp niet wat mensen bezield om zoiets te doen. Je hebt er vreemde mensen bij ook onder de "christenen". Wat ik vragen wilde, hoe is het met je dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je weblog bij explorer geplaatst en bij m'n favorieten gezet, werkt prima. Alleen achter m'n naam 'mams' staan van die rare tekens, niet wat ik ingetypt heb...
    Geniet van je bakkie, ik ga ook even zetten voor de meute (Chris en Yvonne en Robbert en Miriam zijn hier, en Rob en ik natuurlijk!), dus effe wat bakkies senseo zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik mail je straks even over Yvonne, goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja is goed Jose. Doe maar rustig morgen mag ook nu het zo gezellig is moet je daar even van genieten ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjonge, je hebt een hele verhuizing achter de rug kom ik tot de ontdekking.
    De eerste zinnen van je eerste logje hier zouden door mij geschreven kunnen zijn. Een boek zou ik er over kunnen schrijven, maar hier met een woord: herkenbaar. Als zij het niet op internet, maar in het dagelijkse leven.
    Succes en veel plezier op je nieuwe plekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh jij ook al Co? Nou lekker dan! Ik ben zo bang dat de meesten wel dergelijke verhalen kunnen vertellen en het gaat dan echt niet altijd over niet christenen die dingen flikken dat je denkt...

    Ja nieuw weblog het oude werd me te dol met al die spammers. Komt omdat ik een zeer actief weblog had en daar komen ook rare druiven op af. Ik heb je al gelinkt dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Peter,

    Veel succes met deze site. Ik zal het nog even aanzien of ik overstap.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo lieve mensen ik heb vandaag vrij de diepvries is kapot en ik moet een nieuwe kopen. Leuk werkje.
    Ja Robin je moet maar even zien of je over stapt. In ieder geval behoef je niets op je pc te installeren om op blogspot te werken en het is voor mij heel makkelijk om dit weblog door te hebben. Ik ging er glimlachend doorheen. En het is gratis en geen reclame en je kan inkomende berichten modereren (die heb ik nu nog aanstaan, maar zet ik over twee weken uit om te zien of dat de spammers wegblijven). IP blok wat toch niet werkt want iedereen kan met verschillende IP adressen op internet surfen, bestaat hier niet, omdat je reacties pas na je eigen goedkeuring kan plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Peter,

    Nou je weet zelf dat ze lekker over mij hebben lopen roddelen. Maar de vogels zijn nu gevlogen.
    Lekker rustig plekje heb je nu hier. Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja ik denk dat het nu wel weer rustig worden zal Spiritus en dat het weer fijn wordt om op Punt te verblijven voor de mensen. Het gaf te veel gedoe allemaal en men weblogt ook een beetje voor eigen plezier en dat was er voor mij niet meer bij omdat veel mensen een wisselend IP adres hebben en dus gewoon aan de gang kunnen blijven met klieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Peter

    Inderdaad veiliger hier, maar zekunnnen wel hier lezen he?
    En hetgeen ze hier lezen ergens anders ter berde brengen en belachelijk maken!

    Emje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen Emje, het was meer een puntprobleem denk ik. Bovenal mogen ze alles lezen en daar over praten misschien leren ze ervan. Verders is het veilig dat er gemodereerd kan worden dus geen reacties die ik niet wil. Verbaast me wel dat er nog veel mensen in gesprek zijn met de groep die men achter zich wilde laten. Is dat prettig of kunnen ze deze niet missen? Ik denk dat het veel beter is om elke vorm van aandacht te vermijden nu. Elke reactie geeft tegenreactie en daar zitten we na de storm niet op te wachten dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. MJ , je kunt hier ook ervoor kiezen , dat alleen diegene die je een uitnodiging stuurt kunnen lezen en reageren.
    Tenminste dat heb ik zo onder het lezen begrepen ,een beetje een gesloten site dus.

    Maar dan is wel het effect weg van een stalend licht te zijn , temidden van.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik voor mij persoonlijk vind het fijn als het weblog open is voor de hele wereld. En omdat geen enkele reactie online wordt gezet zonder jou goedkeuring, is de lol er voor de spammers gewoon helemaal af dat is zo zeker als wat.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.