donderdag 22 december 2011

Kus voor "oma".

Enkele jaren geleden, toen ik voor wat onderzoeken in het ziekenhuis in Utrecht was opgenomen, lag ik op zaal uit te rusten. Ik voelde me wat eenzaam en probeerde de tijd te doden met het lezen van een goed boek, maar kon me er niet echt op concentreren. Plotseling hoorde ik op de gang het geluid van voetstappen. Ah, dacht ik, bezoek! Ik hoorde een vrouwenstem zeggen:"Ga oma nog maar een kusje geven!"
Onmiddellijk vloog de deur van de mannenzaal open en kwam er een klein honingblond meisje de zaal opgelopen met onder haar arm een teddybeer. Ze keek gedesoriënteerd wat rond, op zoek naar oma. Plotseling spotte ze, mijn toen nog woest uitziende bos gepermanent haar. Direct kwam ze met getuite lippen, waar overigens nog de nodige koekkruimels aan kleefden, naar mij toe. ik dacht toen ik me voorover boog om het kind een kus te geven, heb ik dat weer? Ik kreeg een kus met koekkruimels en weg was het kind. "Dag oma!" riep ze nog. Ik voelde me op eens niet meer zo eenzaam en besefte dat de Here God soms troost komt brengen door een "kruimelkus" gegeven aan "oma", die er vandaag toch wel heel bijzonder uit zag met die grote snor en al dat borsthaar...Misschien heb jij ook iets toe te voegen over hoe God soms op een aparte wijze troost kwam brengen...

5 opmerkingen:

  1. Vanavond nog! Ik baalde er een beetje van dat ik vanavond wat op de kids aan het vitten was omdat ze eigenlijk best strontvervelend waren. Luca was zich in z'n pyjama aan het hijsen en zong een liedje "Kom naar de stal, vindt daar het leven. Kom naar de stal, vindt daar het kind." Wat was ik ineens blij met Zijn Kind en met mijn kind... Groet, Mattanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig verhaal.

    Ik ben een dromer, vind het heerlijk om gewoon een tijd uit het raam te staren. En dan zie ik soms mooie dingen!!! In een donker wolkendek komt er ineens een verlicht kruis, of een prachtige druppel aan een blad, normaal valt een druppel neer, maar deze blijft dan hangen, het zonlicht schijnt exact daarin, alle kleuren van de regenboog en straling komt van de druppel af. Ja dat geeft troost maar ook bemoediging. Even een boodschap van Hem "ik ben er' , zo zie ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liep de trap af in mijn onderbroek en gleed uit. Knetterde naar beneden en kwam precies in het braaksel van onze kat terecht onderaan de trap. Ik wist toen zeker dat de Here mij liefheeft want een ieder die Hij liefheeft tuchtigt Hij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi troostverhaal.

    Eigenlijk is mijn jongste zoon mijn 'troostzoon'. Op allerlei manieren vrolijkt hij mijn leven op.

    Vanmorgen was ik chagerijnig, ik bedoel dat ik een beetje last van m'n ochtendhumeur. Ik commandeerde heb. Zegt hij: Ja lieve schat. Dat brak me en ik kon gelijk gewoon weer normaal gezellig doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen allemaal. IK lees mooie en ook wel verhalen met een stukje ontroering en dat is toch mooi mensen. Dat geeft toch aan dat we in staat zijn om lief te hebben! Er is hoop voor de mensheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.