zaterdag 24 december 2011

Kerstman

Als ik ‘s avonds door de drukke winkelstraten loop op zoek naar een verlaat kerstgeschenk, geniet ik ondanks de harde wind, enorm van de sfeer in de winkelstraten. Als ik om de hoek kom van de V&D blijkt er in de etalage een schoorsteen gemaakt, waaruit om de minuut een rubber kerstman als een slappe mislukte erotische pop, met haar op de verkeerde plaats, omhoog floept. Onder het slaken van de kreten:”ho, ho, ho,” zet deze “kerstmislukkeling van latex, nog extra kracht bij aan de dwaling van kerst. Een dikke vrouw met een achterwerk als een redelijk zeiljacht, sloft voor me op scheef afgesleten hakken. Uit haar tas hangt de kop van een kalkoen, welke me verwijtend aankijkt. Gek, maar zelfs de geslachte dieren die onze dis weer zullen vormen, lijken de ware betekenis van kerst beter te beseffen dan de meeste mensen. Ben ik er dan tegen om gezellig met elkaar te eten, te drinken, geschenken uit te pakken en aan een dennenboom te ruiken? Welnee, van mij mag het allemaal. Als we het de Meester maar niet uit het oog verliezen. De gever van de ware Godsgeschenken. Want als we het zicht op het kind in de kribbe kwijt zijn geraakt, is alles verloren en leeg. Zien we door de kribbe het kruis en de opstanding dan zullen de Godsgeschenken voor het oprapen liggen. Lees ( 2 kon 2: 1-18)
Prettige dagen toegewenst

9 opmerkingen:

  1. Hahaha dit ziet er weer niet uit! Je zal zo'n kerstgebakkie op bezoek krijgen. Fijne dagen Peet....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peter, ben het met Co wel eens. En zoals je al schreef, als we het belangrijkste nooit uit het oog verliezen. Jezus onze Heer, Zijn geboorte en sterven, voor ons mensen.
    Peter voor jou en jou dierbaren Fijne dagen, en Gods liefde, door onze Here Jezus, jullie zo van harte toegewenst, want daar kunnen we niet zonder.
    Liefs Esther.

    PS. Een rode hoed een lange witte baard, eehhmm, waar doet mij dat toch aan denken??? HaHaHa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je lijkt wel op Eric Corton! hahaa
    Fijne dagen nog vanuit Ederveen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net terug van kerstviering waar ik gekookt heb voor een groep mensen (14 stuks). Het was zwaar maar erg leuk.
    Eric Corton? Wie is dat dan?
    Dank je Esther ook jij fijne dagen ik ga vroeg de koffer in, want het was een heerlijke maar vermoeiende dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die was bijv. afgelopen week verslaggever bij het glazen huis. Is voor het Rode Kruis op pad geweest.Moet je effe googlen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij geen lange logjes Marja, ik haak bij het lezen bij een ander ook gelijk af als ik zie dat een logje langer is dan mijn beeldscherm. Moet ik gaan scrollen dan ben ik al weg. Als je het niet kort kan zeggen, zeg het dan desnoods in delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.