vrijdag 23 december 2011

Eten met 50 bouwvakkers

Vandaag het afsluitend etentje van de zaak. Met ruim vijftig bouwvakkers  eten in de kantine is heel apart. Hoe goed zou het zijn als voorgangers en dominees eens aan een dergelijke “samenkomst” zouden deelnemen. De Heer Jezus deed dat volop en gaf hiermee een voorbeeld dacht ik. Dat voorbeeld wordt zelden of nimmer gevolgd. De dominee blijft in zijn gouden vogelkooitje en kijkt tussen de spijlen door naar de zondige wereld. Moet zeggen dat de mensen van het leger des Heils hierin enorme voorbeelden zijn. Zij weten als geen ander wat het is om het evangelie “te leven” in plaats van “te lezen”. Ik nodig elke dominee daarom uit om regelmatig van de kansel te komen, te stoppen met preken om een maaltijd met wat men noemt: de “wereld” te houden. Het moet ons dan niet te veel verbazen als blijkt dat de Here Jezus juist daar aanwezig kan zijn. Misschien nog wel veel sterker dan binnen die veilige muren van het stenen gebouwtje dat wij “de kerk” zijn gaan noemen…

7 opmerkingen:

  1. Peter, Clint,

    Wat een toeval dat je dit artikel plaatst. Vanavond is er een maaltijd in A'dam voor daklozen en thuislozen en ik eet er ook mee. Iemand die ik goed ken heeft voor de kaartjes gezorgd, maar het is natuurlijk wel gratis.

    Ik mag wel zeggen dat ik het gewend ben om tussen daklozen te zitten. Ook bij de Ger. Gem. inloophuis komen veel aparte mensen, of wel vreemde snuiters.

    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een van de vrijwilligers v.d. Ger. Gem. inloophuis was zijn leven lang bouwvakker geweest; en hij weet best veel en kan goed met mensen overweg. Ik vind hem zelfs beter dat veel van de ande vrijwilligers van dat inloophuis.

    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterk punt dan van de gemeente waar je komt en waar je terecht blij mee kunt zijn en meer, dacht ik. Ehh misschien kan je beter je linkje aanpassen naar je nieuwe weblog Robin nu loopt het dood meen ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peter,

    Ik ben bar slecht met computers, al zeg ik het zelf. Ik heb nog nooit een link geplaatst, gewoon omdat ik niet weet hoe het moet. Ik type het altijd gewoon voluit. Er staat nog erg weinig op de nieuwe site, dus vind ik reklame maken nog niet zo nodig.
    Ook zie ik er tegen op mocht het overdreven druk worden zoals soms op Bruid om alle reacties dan eerst te keuren. Ik denk dan O O wat een werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oke maar je behoeft ze niet te modereren je kan het ook af zetten dan komt alles er wel op en kan je achteraf altijd nog reacties wegnemen die je niet bevallen.
    Mocht je van gedachte veranderen dan zeg ik in ieder geval hoe het kan.
    Je kan klikken op reageer als: en dan naam en URL kiezen.
    Je naam is Robin en je URL is het adres van je site. Ik zal het voordoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je ziet dat als je nu klikt op de naam: Peter voor Robin, je op je eigen site komt. Kan handig zijn... Voel je niet verplicht hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Over linkjes gesproken.

    Een tijdje geleden sprak jij dat je naar mijn blog was gegaan, maar dat je geen reacties kon plaatsen. Steeds ging mijn blog dan naar de openingsblog. Daar net heb ik met jouw gemaakte link rechts van je blog naar mijn blog gesurfd. En wat schetst mijn verbazing. Ook ik kon op mijn eigen blog geen reacties meer plaatsen. Toen dacht ik aan Zwarte Pieten streken, nu aan elven streken van de Kerstman.

    Het blijft link om van de ene blog naar de andere blog te surfen.

    Oh ja, bedankt voor het 'Leger” compliment.

    Adriaan

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.