zaterdag 3 december 2011

Eerste zondag op nieuw weblog

We hadden vanmorgen weer eens een liedje waarbij men allerhande rare gebaren moet maken. Nou kennen jullie mij wel en weten dat ik daar niet van hou. Ik ben veel te stoer voor dat soort dingen, dat snap je toch wel hè? Ik bedoel maar, men kan toch niet van mij verwachten dat ik op de Harley Davidson naar de kerk kom en daar stoer vanaf kom en vervolgens binnen gekomen tijdens de zangdienst met mijn handen allerhande gekke gebaartjes ga zitten maken? Ik sta voor gek heus waar! Dus ik voel me dan doodongelukkig en dat wil de Heer toch ook weer niet. Alhoewel ik me afvraag of Hij met deze gebaren wel zou mee doen? Maar goed. Ik zat dus naast een echtpaar die ik toch altijd voor vol had aangezien en die zaten me daar een partij met hun handen te wapperen alsof ze een zwerm vliegen achterna zaten. Dus ik zweten hé! Ik denk hou nou een op met dat gedoe! Maar neen hoor. Ze bleven maar fonteintjes en watervalletjes en weet ik wat voor bewegingen maken met die handen tijdens dat maffe lied. Verschrikkelijk wat had ik het zwaar. Dat mensen dat durven hé? En dan nog doodleuk de gemeente inkijken alsof ze ervan genieten. Of doen ze dat ook?   Echt als ik zulks zou moeten doen zou ik me nimmer meer in de gemeente durven vertonen echt niet. Nou ja hoe het ook mag zijn: Ik hou niet van dansjes, handklapjes, gekke bewegingen etc. Laa me nouw!

5 opmerkingen:

  1. Van harte met je nieuwe weblog Peet. Wat een rust hier en ik ben blij dat je deze plek genomen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk nieuw blog, welkom hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook jullie van harte welkom natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peter,

    Dat kan ik me helemaal voorstellen, zo denk ik er ook over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gods geschenk.

    Schatten kan ik in uw krib' niet leggen;
    ik bezit geen wierook, mirre of goud.
    Ik kan alleen maar tot U zeggen,
    dat ik zoveel van U houd.

    Aardse goederen kan ik U niet geven.
    Aan van alles heb ik al gedacht.
    Maar Heer, hier is mijn leven,
    dat is al wat ik heb meegebracht.

    Wat ik ook maar kon bedenken,
    uw liefd' is zo oneindig meer.
    Alles wat ik U kan schenken
    is mijn liefde voor U, Heer.

    U kwam voor mij naar deze aarde,
    waar het zo donker is en koud.
    En wat is er dan van groter waarde
    dan dit ene: dat U van mij houdt.

    Hoe zou ik U iets kunnen geven,
    aan U, die zoveel gaf aan mij.
    U betaalde met uw eigen leven
    en maakte mij van zonden vrij.


    Schatten kan ik U niet geven,
    ik bezit geen wierook, mirre of goud.
    Maar Heer, hier is mijn leven
    omdat ik zoveel van U houd.


    Tiny/Tickva

    Gezegende kerstdagen en een voorspoedig 2012.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.