maandag 19 december 2011

Dode mollen en overburen


Vandaag een regenachtige dag. Ging de honden uitlaten en ontdekte twee dode mollen op de weg. Weet niet zeker of ik er een geestelijke betekenis aan moet verbinden. Een paar weken geleden sprak er een zendeling bij ons in de gemeente. Hij evangeliseerde in de binnenlanden van Afrika en reed onderweg met zijn Jeep twee slangen dood. Vervolgens kwam hij op de plaats van bestemming bij een evangelisatiecampagne waarbij twee mensen werden bevrijd van demonische machten. Hij bracht het in verband met de eerder die dag doodgereden slangen en gaf er op die manier een  profetische waarde aan. Doch wat kan de betekenis zijn van twee dode mollen op de weg? Zou het iets te maken hebben met de twee lastige overburen van me, die elke zondag hun gras maaien met die knetterende maaimachine? Ik zoek thuisgekomen in het bijbels woordenboek de betekenis van het woord “mol” op. Onrein beest, mag door Joden niet gegeten noch aangeraakt worden.
“Er liggen twee dode mollen in de schuur,” roept Paula. “Waar komen die enge beesten nou toch vandaan,” vraagt ze met een toon van afgrijzen in haar stem. Leg haar uit dat ik vermoed dat onze teckels ze ongemerkt uit de polder hebben meegenomen.
Vraag haar of ze de mollen misschien op mensen uit de buurt vindt lijken? “Ja ik ga een beetje dode mollen staan bestuderen om te zien of er misschien overeenkomsten zijn met mensen uit de omgeving”, roept ze nog net voordat de voordeur bel gaat. Als ze wegloopt om open te gaan doen roep ik haar na,” kijk straks maar eens goed,” voeg er, om haar enigszins op weg te helpen, nog aan toe, “Ze maaien veel gras!” Ik geef het op. Wat zijn eigenlijk de meest vreemde profetieën die jij hebt gehoord in de gemeente?

4 opmerkingen:

  1. Ik hen heb heel wat vreemde dingen gehoord. En vergeestelijkingen. Deze nog niet.

    Grappig blogje. Echt waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt waar. Die man had die slangen dood gereden, de honden met de dode mol thuisgekomen en mijn buren maaiden elke zondag een uur het gras. Zat je net lekker in de tuin en daar begon het lawaai al. Heb er ooit iets van gezegd en nu ben ik: die christelijke....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een man in de kerk waar wij vroeger kwamen zag een grasmaaier waarbij het beeld had dat de gemeente een reusachtige maaimachine was. Nee hoor Peet geintje. Je hoort wel eens van de inlegkunde profetie's ik weet net wat ik daar mee mot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij geloven in een wereld zonder leed en geweld, waar arme met rijke mensen hand in hand gaan. Waar zwart en blank weer samen gaan.

    Een lied dat ik graag zing in de kerk.

    Voor vele mensen een profetie.

    Ik ben er zeker van; de nieuwe wereld komt!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.